نتانیاهو:سفارت آمریکا ظرف چند روز آتی به قدس منتقل می‌شود

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 40502

به گزارش خبرگزاری اطلس، به نقل از اسپوتنیک “روسیه” بنیامین نتیانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه “9 ثور” با مایک پامپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی و در راس آنها پرونده هسته‌ای ایران و تصمیم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس دیدار و گفتگو می‌کند.

پامپئو در دومین مقصد از سفرش به منطقه عصر امروز (یکشنبه) وارد اراضی اشغالی می‌شود.وزیر خارجه آمریکا در اولین مقصدش عصر روز شنبه وارد ریاض، پایتخت عربستان شد و در آخرین ایستگاه نیز به امان، پایتخت اردن می‌رود.

نتانیاهو در ابتدای جلسه هفتگی کابینه‌اش گفت در دیدارش با پامپئو موضوعاتی چون تحولات منطقه‌ای، توافق هسته‌ای ایران و آنچه از آن به عنوان “گسترش نفوذ ایران در منطقه” یاد می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

نتانیاهو گفت سفر پامپئو به اراضی اشغالی اهمیت خاصی دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت، امروز روابط آمریکا و اسرائیل از هر زمانی قوی‌تر است و می‌خواهم در اینجا دوباره از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تصمیمش برای انتقال سفارت این کشور به اورشلیم (قدس اشغالی) تشکر کنم و این امر در چند روز آینده انجام خواهد شد.

وی گفت، آن زمان هم گفتم که سایر کشورها نیز به این حرکت ملحق خواهند شد و الان می‌توانم به شما بگویم که این کار انجام می‌شود.

نتانیاهو و پامپئو کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار خواهند کرد.

همچنین وزیر خارجه آمریکا با برخی از مسئولان کابینه اسرائیل دیدار و گفتگو خواهد کرد.

پامپئو پیش از ترک اراضی اشغالی به مقصد امان، پایتخت اردن در تل‌آویو با دیوید فریدمن، سفیر آمریکا و کارکنان این سفارتخانه دیدار خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟