دیدار هیات شورای علمای شیعه افغانستان با رئیس کمیته سیاسی طالبان

  • انتشار: ۶ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 119596

هیات شورای علمای شیعه افغانستان تحت ریاست استاد محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه با هیاتی از شورای رهبری طالبان تحت ریاست شیخ شهاب‌الدین دلاور، رئیس کمیته سیاسی طالبان دیدار گفتگو کرد.

استاد اکبری در این دیدار بر اهمیت امنیت و عدالت اجتماعی تاکید کرد و افزود: حکومت همه‌شمول که آیینه تمام نمای همه اقوام ساکن کشور و متشکل از همه جهت‌ها باشد، باید هرچه زودتر تشکیل گردد.

هیات شورای علمای شیعه تاکید نمود که اعتمادسازی و آرامش روحی مردم بسیار مهم است، بنابراین اعتماد سازی باید عملی گردد و از تلاشی خانه‌ها جلوگیری و با متخلفین و سوء استفاده‌کنندگان برخورد صورت گیرد.

شیخ شهاب‌الدین دلاور نیز با اظهار خرسندی از ملاقات با هیات شورای علمای شیعه اظهار داشت که این اولین ملاقات ما به حیث یک هیات با شما است و برای ما اولویت داشت که اول باید با علمای کرام اهل تشیع دیدار داشته باشیم.

رئیس کمیته سیاسی طالبان تاکید کرد: وحدت بین همه مردم کشور و اخوت و برادری بین شیعه و سنی از اهمیت زیادی برخوردار است. تجربه چهل ساله ثابت ساخت است که هیچ گروهی به تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند، لذا نباید عده‌ای نادیده گرفته شوند، بلکه باید همه مردم و همه مجموعه‌ها در نظر گرفته شوند. بر همین اساس تصمیم ما جدی است که با شما مشترک کار کنیم.

شیخ دلاور تاکید کرد که ما برای تشکیل حکومت همه‌شمول مشغول کار هستیم، اما نیاز به زمان است چون بر خلاف توافقات، ما در برابر اتفاقات غیرمنتظره قرار گرفتیم و زمان بیشتری ضرورت داریم تا حکومت همه‌شمول ایجاد گردد.

وی افزود که برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، فیصله کردیم که هیچ کسی اجازه ندارد به هیج عنوان به خانه‌های اشخاص مراجعه کند و سبب اذیت و آزار مردم شود. شیخ دلاور در ادامه گفت که باید باهم کوشش کنیم تا مردم آرامش روحی و روانی داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟