محدودیت های داعش بر باشندگان ولایت جوزجان/ خرید و فروش گوشت مرغ منع است!

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27372

شمارى از باشندگان و مقامات محلى در ولايت جوزجان مى گويند که گروه داعش، مردم ولسوالى درزاب را از ديدن تلويزيون، شنيدن راديو، خريد و فروش گوشت مرغ، نصوار و سگرت منع  نموده اند.

به گفته اين باشندگان، داعشيان از طرف شب داخل قرا و قصبات مى شوند و منازل رهايشی را کنترول مى کنند و افرادی را که از اوامر شان سرپيچی مى کنند، مجازات شان مى نمايند.

درعين حال، باز محمد داور سرپرست ولسوالی درزاب با تاييد حرف های باشندگان اين ولسوالی  گفت که قبلا اين مسايل تنها خلاصه مى  شد به چند قريه که داعشيان در آن محلات رفت و آمد داشتند؛ اما اکنون دامنه فعاليت آنها تا پنجاه قدمی مرکز ولسوالی رسيده است و آنها شبانگاه داخل بازار شده با عده يی از دکانداران ديدار نموده و قوانين شانرا وضع مى کنند .

وى در مورد مداخله نيروهای امنيتی مبنی برجلوگيری از ورود داعشيان در بازار ولسوالی گفت  که نيروهای امنيتی مستقر در ولسوالی درزاب، توانايی رويارويی با داعشیان را ندارند و از حيث کميت تشکيلاتی دچار مشکل اند.

در هیمن حال یک منبع در جوزجان که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، گفته است که اخیرا قاری حکمت‌الله از فرماندهان داعش در جوزجان در نشستی با آموزگاران این ولسوالی از آنان خواسته است تا امر ثانی مکاتب این ولسوالی را ببندند، 20 هزار افغانی جریمه و در کنار این یک‌ماه حقوق ماهوارشان را نیز به این گروه بدهند.

امین‌الله امین، ولسوال قوش‌تپۀ جوزجان این موضوع را تأیید می‌کند و می‌گوید، گروه داعش در نشستی در منطقۀ خانقاه این ولسوالی از آموزگاران و هیأت رهبری ریاست معارف خواسته است که تا امر ثانی چهارده باب مکتب را ببندند و یک‌ماه حقوق‌شان را به آنان بدهند.

اما محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان می‌گوید، تاکنون گزارش رسمی‌ که نشان دهد گروه داعش یک‌ماه حقوق ماهوار آموزگاران را خواسته و یا مکاتب را در ولسوالی قوش‌تپه مسدود کرده، به آنان نرسیده است.

ولسوال قوش‌تپه می‌افزاید، در این 14 باب مکتبی که از سوی داعش بسته‌شده‌اند، هشت هزار دانش آموز از سوی دو صدوبیست آموزگار آموزش می‌دیدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟