سی.آی.ای: طالبان در ماه های آینده حملات پیچیده ای را در خاک افغانستان اجرا خواهد کرد

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37919

دان کوتس رئیس امنیت ملی آمریکا در گزارشی در سنای این کشور گفت که گروه طالبان و گروه های تروریستی دیگر حملات پیچیده ای را در سال جاری میلادی در پاکستان طراحی و در خاک افغانستان اجرا خواهد کرد.

سازمان جاسوسی آمريکا (سی.آی.ای) درباره احتمال حملات تروريستي در شهرهاي افغانستان بويژه کابل در سال جاري ميلادي هشدار دادند.

سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا اعلام کردند: احتمال دارد طالبان و ساير گروه هاي تروريستي در سال جاري نيز حملات تروريستي را در شهرهاي افغانستان بويژه پايتخت اجرا کنند.

رييس امنيت ملي آمريکا در کميته خدمات تسليحاتي سناي اين کشور درباره بدتر شدن اوضاع امنيتي افغانستان در ماه هاي آينده هشدار داد و گفت: طالبان و گروه هاي ديگر حملات پيچيده اي را در خاک پاکستان سازماندهي و در افغانستان اجرا مي کنند.

دان کوتس تصريح کرد: احتمال دارد نيروهاي امنيتي افغان با پشتيباني نيروهاي خارجي بسياري از مرکزهاي پرجمعيت را اداره کنند، ارزيابي‌هاي ما نشان مي‌دهند که گروه هاي تروريستي مستقر در پاکستان با استفاده از پناهگاه هاي امن خود و با پيچيده کردن اوضاع افغانستان، حملاتي را ضد نيروهاي آمريکايي انجام دهند.

این در حالیست که در روزهای گذشته و در کنفرانس پروسه کابل، اشرف غنی رئیس جمهور با ارائه طرحی از طالبان خواسته است که به روند صلح بپیوندد. طالبان در واکنش به درخواست صلح اشرف غنی گفته است، که کنفرانس کابل توطئه ای بیش نیست و این گروه به حملات خود ادامه می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟