راهنمای خرید فریم عینک متناسب با چهره شما

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 73726

خرید فریم عینک برای هر کدام از ما که به هر دلیلی نیاز به استفاده از عینک داریم قابل توجه است. اگر عینک آفتابی استفاده می‌کنیم، اگر نیاز به عینک طبی داریم، اگر برای پیروی از مد عینک می‌زنیم، و یا هر دلیل دیگری، باید بهترین انتخاب را داشته باشیم.

دلیل دشواری انتخاب برای ما این است که نگران این هستیم تا مبادا عینکی که قرار است انتخاب کنیم با چهرۀ ما همخوانی نداشته باشد.

خرید فریم عینک

برای اینکه هنگام خرید عینک انتخاب درستی داشته باشید، توصیه میکنیم این مقاله از اطلس پلاس را تا انتها بخوانید.

تأثیر انتخاب فریم و جذابیت

یک عینک مناسب چهرۀ ما می‌تواند جذابیت ما را در ظاهر افزایش دهد، همانطور که یک عینک نامناسب می‌تواند از جذابیت ما بکاهد.

برای خرید فریم عینک مناسب صورت حتما باید به نکات کارشناسی شده دقت کنیم تا به انتخاب‌مان کمک کند و بر جذابیت چهره‌مان بیفزاید.

فاکتورهای خرید فریم عینک

شکل فریم، سایز، رنگ و جنس عینک ما فاکتورهایی هستند که هنگام خرید عینک باید به آنها توجه کنیم. برای انتخاب فریم مناسب صورت‌مان باید آگاهی کامل نسبت به فرم صورت، رنگ پوست و چشم‌مان داشته باشیم.

با آگاهی از اینها می‌توانیم در وقت و انرژی خود صرفه‌جوری کرده، بهترین انتخاب را در کم‌ترین زمان ممکن داشته باشیم.

با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با مناسب‌ترین نوع فریم عینک برای صورت‌تان آشنا کنیم.

همان گونه که تیپ‌های اندامی مختلفی وجود دارد و بر روی هر یک از آنها نام‌هایی گذاشته شده. چهر‌ه‌ها نیز دارای فرم‌های مختلفی هستند. که طبق فرم‌شان نام‌گذاری شده‌اند. مانند مستطیل، مربع، بیضی، مثلث، الماسی، گرد و… که در این مقاله به معرفی آنها و فریم عینک مناسب با آن می‌پردازیم.

تقریباً همۀ چهره‌ها ترکیبی از زاویه‌های مختلف هستند و ممکن است هر کدام از این شکل‌ها را به صورت ترکیبی در خود داشته باشد.

انواع فرم‌های صورت

برای داشتن یک انتخاب درست در خرید فریم عینک باید کمی در مورد چهره شناسی و انواع فرم و حالت صورت بدانیم.

انواع فرم صورت

صورت مستطیل

در این فرم از چهره فرد دارای فک پهنی می‌باشد و طول چهرۀ او بلندتر از پهنای آن است. این چهره‌‌ها معمولا مستقیم و بلند هستند و دارای بینی کشیده می‌باشند

 برای اینکه این چهرۀ مستطیلی را کمی کوتاه‌تر نشان دهیم باید هنگام خرید فریم عینک دقت شود فریمی خریداری شود که عرض عدسی آن کوچک نباشد، و دستۀ عینک هم دارای تزئینات باشد تا از طول چهر بکاهد. در این فریم اگر پل کمی پایین‌تر قرار بگیرد بینی را نیز کوتاه تر نشان می‌دهد.

صورت مربع

در این مدل از چهره‌ها، فرم پیشانی، گونه و فک متعادل است. این صورت فکی پهن و قوی دارد. طول و عرض چهره نیز نسبتاً با هم برابرند. برای بلندتر دیده شدن چهرۀ مربعی و برای بهتر به نظر رسیدن این چهره، از فریم‌های باریک استفاده کنید. فریم‌هایی با عرض کم و یا بیضی شکل.

صورت بیضی

در این فرم چهره هم شاهد فرم پیشانی، گونه‌ها و فک متعادل هستیم. فک دارای یک فرم منحنی است. چهره بلند است، اما به اندازه. و به دلیل همین تعادل، این مدل صورت به عنوان یک فرم ایده‌آل شناخته شده است.

خرید فریم عینک مناسب برای این چهره، می‌تواند بر جذابیت آن بیفزاید. هنگام انتخاب باید تعادل طبیعی چهره حفظ شود. بنابراین فریمی را انتخاب کنید که عرض آن به اندازۀ پهن‌ترین قسمت چهره و یا حتی بیشتر از آن عریض باشد.

صورت مثلثی

در این چهره، یک سوم بالایی صورت عریض و پهن است و یک سوم پایینی آن کوچک. برای کمتر به نظر رسیدن عرض قسمت بالای چهره فریم‌های عینکی را انتخاب کنید که قسمت پایین آن عریض باشد. به دلیل ساختار سادۀ فریم‌های بدون قاب می‌توان در این چهره از عینک‌های بدون قاب هم استفاده کرد.

صورت الماسی(لوزی)

ویژگی فرم چهرۀ الماسی اینگونه است که، گونه‌های پهن و برجسته دارند و فک‌شان باریک است. طول چهرۀ آنها نیز بلند و کشیده است. این حالت چهره کمیاب است.

فریم‌هایی را انتخاب کنید که قسمت بالایی آن بروز بیشتری دارد، یا دارای تزئینات است. فریم‌های چشم گربه‌ای و بیضی شکل و بدون لنز برای این چهر‌ه‌ها مناسب است.

این را هم بخوانید: آموزش ترکیب رنگ لباس

صورت گرد

در این فرم صورت متعادل بودن پیشانی و فک و گونه را داریم. طول و عرض چهره با هم برابر هستند و فک هم دایره‌ای شکل است.
و زاویۀ چندانی ندارند. برای پهن‌تر و بلندتر به نظر رسیدن چهرۀ گرد خرید فریم عینک زاویه‌دار سفارش می‌شود.

فریم عینک با پل، چشم‌ها را عریض‌تر نشان می‌دهد. فریم‌های مستطیل شکل، که طول‌شان نسبت به عرض‌شان بیشتر است برای این چهر‌ها مناسب هستند.

صورت کشیده

در صورت‌های کشیده طول چهره بیشتر از عرض آن است. برای تعادل در اجزای این مدل از چهره، باید به فریم‌هایی فکر کنیم که عرض و عمق بیشتری دارند. فریم‌های تزئینی هم برای این چهرۀ گزینۀ مناسبی است.

صورت قلبی

در این فرم از چهره، پیشانی پهن است و فک زاویه‌دار و تیز. طول و عرض چهره با هم برابر هستند. برای کاهش عرض قسمت بالای صورت، فریم‌هایی را که در قسمت پایین عریض‌تر هستند انتخاب کنید. فریم‌های نازک، سبک و رنگی و فریم‌هایی که در قسمت بالا دارای تزئینات هستند نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

برای خرید فریم عینک باید به نکات دیگری هم توجه کنیم. مثلاً رنگ فریم یا جنس آن نیز از فاکتورهایی هستند که هنگام خرید باید به آنها دقت کنیم.

راهنمای انتخاب عینک

نکته‌هایی دربارۀ رنگ فریم

با توجه به نظر کارشناسان باید گفت که رنگ پوست انسان، دو حالت دارد. یا سرد است یا گرم. سرد با پایۀ آبی و گرم با پایۀ زرد.

هر شخص در هنگام خرید با در نظر داشت رنگ پایۀ پوست خود می‌تواند جذابیت خود را حفظ کند. در هنگام خرید فریم عینک این نکته را فراموش نکنیم که رنگ عینک باید با رنگ پایۀ پوست ما مطابقت داشته باشد.

توجه به رنگ پوست، چشم و موی سر هنگام خرید فریم عینک می‌تواند انتخاب بهتر و زیباتری به شما بدهد.

رنگ فریم عینک

پس از یافتن اینکه آیا شما از پوستی با رنگ سرد برخوردار هستید، یا رنگ پوست‌تان گرم می‌باشد. و یا توجه به رنگ چشم‌‌تان که سرد است یا گرم، می‌توانید فریمی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین گزینه برای شما می‌باشد.

برخی رنگ‌های مناسب برای رنگ پایه‌ی گرم عبارتند از: سفید با سایۀ خاکستری، طلایی، خاکستری، زرد، قرمز، آبی گرم، بلوند و هلویی.

رنگ‌های مناسب برای رنگ پایۀ سرد عبارتند از: نقره‌ای، قهوه‌ای مایل به قرمز، آبی خاکستری، بنفش، صورتی، یشمی و آبی.