۱۵ حقیقت در مورد کاخ سفید که نمی دانستید!

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 37730

عمارت ۵۵ هزار هکتاری پلاک ۱۶۰۰ در خیابان پنسیلوانیای واشنگتن شاید برای بسیاری فقط یک نام باشد اما اکثر آمریکایی‌ها و مردم جهان از نکته‌های این کاخ سفید یا همان عمارت ریاست جمهوری بی‌اطلاع هستند.

در ادامه این مقاله از خبرگزاری اطلس به ۱۵ حقیقت ناشناخته از کاخ سفید می‌پردازیم که از سبک معماری و طراحی گرفته تا اتاق‌های مخفی و شبح‌های آن را شامل می شود.

۱- عمارت دوقلوی کاخ سفید در ایرلند

وب‌سایت تریلیست گزارش داد، زمانی که جیمز هوبان، معمار ایرلندی وارد رقابت یک روزنامه شد تا یک سازنده برای “کاخ رئیس‌جمهوری” در ۱۹۷۲ تعیین شود، گمان می‌رفت که او طرح برنده خودش را براساس طرحی از عمارت لنیستر در دوبلین ارائه کرده باشد. امروزه این عمارت محل پارلمان ایرلند است.

۲- ساختمانی بسیار عظیم

کاخ سفید با ۱۳۲ اتاق، ۳۵ سرویس بهداشتی، ۲۸ شومینه، ۴۱۲ دروازه و ۱۴۷ کلکین در شش طبقه مجهز به آسانسور است.

۳- ده‌ها اتاق مخفی هیجان‌انگیز در کاخ سفید

گرچه همگان با فضاهای داخلی کاخ سفید مانند دفتر کار رئیس‌جمهور، اتاق وضعیت و اتاق مطبوعاتی آشنا هستند اما اغلب افراد اطلاع ندارند که این عمارت ده‌ها اتاق مخفی در تو رفتگی دیوارها دارد که روسای جمهوری آمریکا طی سال‌ها به تعداد آنها افزوده‌اند.

براساس اسناد موزه کاخ سفید و گزارش وب‌سایت ای‌اوال، از اتاق سینما و اتاق خوشنویسی تا اتاق بازی، اتاق موزیک و سولاریوم و حتی یک فروشگاه شکلات، گل‌ فروشی، دندانپزشکی و سالن بولینگ را می‌توان در طبقه همکف پیدا کرد.

۴- همه‌ی روسا از سکونت در آنجا شاد نبودند

گرچه ممکن است ساختمان ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا بسیار با شکوه به نظر برسد اما هر رئیس‌جمهوری از آن به عنوان خانه خوشحالی یاد نکرده است.

طبق گزارش وب‌سایت آتلانتیک، رئیس‌جمهور هری ترومن از آن به عنوان زندان سفید عظیم و زندان پر زرق و برق یاد کرده است و رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون در واپسین روزهای زندگی سیاسی‌اش در حالت مستی با پرتره روسای جمهوری سابق سخن می‌گفت.

۵ – جورج واشنگتن هرگز ساکن آنجا نشد

براساس گزارش انجمن تاریخی کاخ سفید، گرچه اولین فرمانده کل قوای آمریکا محل عمارت ریاست جمهوری را تعیین کرد بود اما او ۱۷۹۷ از قدرت رفت و در ۱۷۹۹ یعنی یک سال پیش از تکمیل این سازه درگذشت. جان آدامز، دومین رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش ابیگیل آدامز اولین ساکنان این عمارت بودند.

۶- کاخ سفید به دست بردگان ساخته شد

وب‌سایت اسمیتسونین گزارش داد، اسناد تاریخی پرداخت حقوق‌ها فاش می‌کند که بسیاری از سازندگان بنای کاخ سفید برده بودند. جیمز هوبان، معمار کاخ سفید بردگان خودش را که بن، دنیل و پیتر بودند، به عنوان نجار این پروژه استخدام کرده بود.

۷- تدی روزولت نام بنا را کاخ سفید گذاشت

طبق اسناد انجمن تاریخی کاخ سفید، پیش از آنکه بیست و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا نام مستعار این بنا را رسمی کند، عمارت مذکور با اسامی متعددی از جمله کاخ رئیس‌جمهوری، خانه رئیس‌جمهوری و عمارت اجرایی شناخته می‌شد.

۸- بال غربی تا ۱۹۰۲ وجود نداشت

بال غربی کاخ سفید یا ساختمان دفتر اجرایی، دفاتر رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را در خود جای داده است. بال غربی در برگیرنده دفتر بیضی، اتاق کابینه، اتاق وضعیت و اتاق روزولت است که با الهام از آن سریالی تلویزیونی هم ساخته شد. علت ساخت این ساختمان خنده‌دار است. طبق اسناد موزه علوم و صنعت شیکاگو، تدی روزولت که از سر و صدای بیش از حد شش فرزندش به ستوه آمده بود، به دنبال فضایی آرام و بدون تنش دستور ساخت بال غربی را داد.

۹- مسیر دسترسی ویلچر ساخته شد

طبق اسناد کتابخانه اف‌دی‌آر، زمانی که فرانکلین دلانو روزولت در ۱۹۳۳ به کاخ سفید آمد، دستور داد تا مسیری برای دسترسی ویلچر به داخل ساختمان ساخته شود و این اولین ساختمان دولتی در واشنگتن بود که چنین تحولی در آن صورت می‌گرفت.

۱۰- خانه حیوانات خانگی عجیب و غریب بوده است

گرچه خانواده ترامپ هیچ نوع حیوان خانگی در کاخ سفید ندارد اما خانواده دیگر رهبران آمریکا اینگونه نبودند. حیوانات عجیب و غریب بسیاری این خانه شماره ۱۶۰۰ در خیابان پنسیلوانیا را خانه خود دانستند که از جمله می‌توان به تمساح جان کوئینسی آدامز، ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد که در حمام زندگی می‌کرد. مار دختر تئودور روزولت به نام امیلی اسپینچ و باغ وحش کالوین کولیج، سی‌امین رئیس‌جمهوری آمریکا که شامل یک توله خرس، توله‌های شیر، گربه دم‌کوتاه، کانگرو و یک اسب آبی کوتوله می‌شد، از دیگر جاذبه‌های کاخ سفید بود.

۱۱- ۵۷۰  گالن رنگ برای دیوارهای نما لازم است

براساس کتاب “کاخ سفید: خانه رئیس‌جمهوری آمریکا” نگهداری از سکونتگاه اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا چندان ساده نیست و ۵۷۰ گالن رنگ برای حفظ رنگ سفید نمای این عمارت لازم است.

۱۲- جاذبه گردشگری محبوب

براساس گزارش شبکه تلویزیونی هیستری چنل، کاخ سفید هر هفته میزبان حدود ۳۰ هزار بازدیدکننده است و ۶۵ هزار نامه، ۳۵۰۰ تماس تلفنی و ۱۰۰ هزار ایمیل دریافت می‌کند. همچنین لازم است بازدیدکنندگان از قبل درخواست ارائه کنند و پیشاپیش مطالعه کنند.

۱۳- ۱۴۰ فرد می‌توانند همزمان در کاخ سفید شام بخورند

حرف از ضیافت شام به میان آمد. با توجه به بزرگی اتاق شام رسمی و نیروهای آشپزخانه، نشنال جئوگرافیک گزارش داد که رئیس‌جمهوری آمریکا عملا می‌تواند همزمان میزبان ۱۴۰ تن باشد.

کاخ سفید

۱۴- کارکنان فقط ۱۲ ساعت برای انتقال وسایل روسای جمهور زمان دارند

در حالی که یک رئیس‌جمهوری منتخب جدید مشغول سخنرانی برای کشور است و مراسم تحلیف انجام می‌دهد، کارکنان به شدت سرشان شلوغ است و متعلقات رهبر جدید را منتقل می‌کنند. به گزارش ال دیکو، جابجایی وسایل از ظهر آغاز می‌شود و کارکنان ۱۲ ساعت زمان برای باز کردن وسایل، چیدمان و مرتب کردن مبلمان‌ها در اختیار دارند.

۱۵- برخی به شبح در کاخ سفید اعتقاد دارند

ساکنان سابق کاخ سفید گزارش‌هایی از مشاهده تصاویر ترسناک در شماره ۱۶۰۰ خیابان پنسیلوانیا ارائه کردند. در یک مورد هم حین سفر وینستون چرچیل، نخست‌وزیر وقت بریتانیا در دوره جنگ جهانی اول او از دیدن شبح آبراهام لینکلن کنار شومینه اتاقش شوکه شد.