یک کشته در برخورد خودرو با درب سفارت روسیه در رومانی

  • انتشار: ۱۷ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129310

پلیس رومانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک راننده صبح امروز (چهارشنبه) حوالی ساعت شش به وقت محلی، پس از خارج شدن از مسیر خود با فنس یک نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این کشور برخورد کرد. گزارش شده که راننده فوت کرده و آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شده‌اند.

به گزارش رویترز به نقل از مقامات، خودرو وارد خود سفارت روسیه در بخارست، پایتخت رومانی نشده است و هنوز مشخص نیست که این تصادف سهوی بوده است یا عمدی. پلیس گفته که در حال تحقیق بوده و همچنان هویت راننده را اعلام نکرده است. همچنین منطقه حادثه محاصره شده و ماموران پلیس و آتش نشانان در محل حضور دارند.

سفیر روسیه در رومانی در واکنش به این حادثه گفت: حمله به دروازه سفارت روسیه در بخارست یک حمله تروریستی است.

در هفته‌های اخیر، چندین سفارت روسیه در دیگر نقاط اروپا هدف حملات افراد ناشناس قرار گرفته است. این افراد بعضا دلیل حمله به سفارت یا شهروندان روسی را «خشم خود نسبت به حمله روسیه به اوکراین» اعلام کرده اند.

رومانی دیروز اعلام کرد ۱۰ دیپلمات روسی را که به دلیل اینکه «مطابق با قوانین بین‌المللی عمل نمی‌کنند»، اخراج کرده و به سایر کشور‌های اروپایی پیوست. تاکنون ۲۰۰ دیپلمات روس از کشور‌های اتحادیه اروپا به دلیل آنچه «قتل عام در بوچا» خوانده می‌شود، اخراج شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟