یک میلیون کودک افغانستانی به دلیل سوء تغذیه حاد در معرض خطر مرگ هستند

  • انتشار: ۱۴ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 121961

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و برنامه جهانی غذا بار دیگر برای حفظ جان مردم افغانستان خواستار کمک عاجل شده و هشدار داده‌اند که دستکم یک میلیون کودک افغانستانی به دلیل سوء تغذیه حاد و بدون درمان فوری در معرض خطر مرگ هستند.

یونیسف افزوده است که زنگ خطر وضعیت سوء تغذیه و ناامنی غذایی در افغانستان به صدا درآمده است.

به گفته این نهاد ۱۴ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند و ممکن است ۳.۲ میلیون کودک زیر پنج سال تا پایان سال از سوء تغذیه حاد رنج ببرند. در گزارش یونیسف آمده‌است که دستکم یک میلیون نفر از این کودکان به دلیل سوء تغذیه حاد و بدون درمان فوری در معرض خطر مرگ هستند.

هرو لودوویک دی لیس، نماینده یونیسف در افغانستان گفته‌است که سلامت تغذیه مادران و کودکان در افغانستان روز به روز بدتر می‌شود.

وی افزوده است: «کودکان در حال مریض شدن هستند و خانواده‌های آنان کمتر و کمتر قادر به دریافت درمان مورد نیازشان هستند. شیوع سریع سرخک و اسهال آبکی حاد فقط وضعیت را تشدید می‌کند.»

بر اساس نظرسنجی سازمان جهانی غذا ۹۵ درصد از خانوارها در افغانستان از غذای کافی استفاده نمی‌کنند؛ بزرگسالان کمتر غذا می‌خورند و وعده‌های غذایی را کنار می‌گذارند تا فرزندان‌شان بتوانند بیشتر بخورند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟