یونیسف: مراکز آموزشی باید بهشتی از آرامش برای کودکان باشند

  • انتشار: ۹ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 133422

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در واکنش به انفجار امروز در مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، گفته است که مراکز آموزشی باید بهشتی از آرامش برای کودکان باشند.

یونیسف روز جمعه، ۸ میزان در رشته‌تویتی نوشته است که از این حمله «وحشت‌زده» شده است. به‌گفته‌ی یونیسف، در این رویداد «شنیع» ده‌ها دختر و پسر نوجوان که در حال تمرین برای آزمون ورودی دانشگاه بودند، کشته و زخمی شده‌اند.

این نهاد حامی کودکان سازمان ملل در ادامه نوشته است: «خشونت در داخل یا اطراف نهادهای آموزشی هرگز قابل قبول نیست. چنین مکان‌هایی باید بهشتی از آرامش باشند که کودکان بتوانند در آن بیاموزند، در کنار دوستان باشند و با ایجاد مهارت‌هایی برای آینده‌ی خود احساس امنیت کنند. کودکان و نوجوانان هدف خشونت نیستند و هرگز نباید باشند.»

در انفجار در مرکز آموزشی کاج ده‌ها دانش‌آموز دختر و پسر کشته و زخمی شدند. بیشتر قربانیان این رویداد دختران بوده‌اند. آمارهای متفاوتی از میزان تلفات این انفجار منتشر شده است.

سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی فارسی به نقل از منابع طالبان گزارش کرده‌اند که در این رویداد ۲۳ دانش‌آموز کشته و ۳۶ دانش‌آموز دیگر زخمی شده‌اند. منابع مردمی اما می‌گویند که میزان تلفات به مراتب بیشتر از آماری است که از سوی طالبان شریک شده است.

چندین منبع مردمی در پیامی به اطلاعات روز گفته‌اند که تنها در شفاخانه محمدعلی جناح حدود ۳۰ کشته و تعدادی هم زخمی منتقل شده‌اند. افزون بر این، ده‌ها دانش‌آموز دیگر از محل رویداد به شفاخانه‌های صدبستر دشت برچی، شفاخانه وطن، شفاخانه صحت وطن، شفاخانه امیری و… منتقل شده‌اند.

اطلاعات روز تاکنون موفق نشده است به‌صورت مستقلانه میزان تلفات این رویداد را تأیید کند.

مسئولیت این انفجار انتحاری را تاکنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته است. در گذشته چنین حملات مشابه در غرب کابل از سوی گروه داعش انجام شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟