یوناما: درباره کشتار غیرنظامیان در «سیوک» دایکندی تحقیق میکنیم

  • انتشار: ۱۰ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134635

هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان یا یوناما گفته است که گزارش‌های جدی از تلفات غیرنظامیان در رویداد دایکندی وجود دارد و می‌خواهد در این‌ مورد تحقیق کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ۸ صبح، یوناما بامداد روز پنج‌شنبه، ۱۰ قوس، در توییتی گفته است که در نتیجه رویداد دایکندی که طالبان در آن متهم به کشتار غیرنظامیان استند، دست‌کم ۸ کودک کشته شده‌اند.

این نهاد گفته است: «یوناما در تلاش است تا حقایق مربوط به رویداد اخیر در سیوک دایکندی را مشخص کند. گزارش‌های بسیار جدی از تلفات غیرنظامیان، کشتار غیرقانونی حداقل ۸ تن، از جمله کودکان وجود دارد.»

یوناما افزوده که با طالبان در مورد نیاز به تحقیقات معتبر و پاسخ‌گویی در مورد این رویداد به تماس شده است.

در اواخر هفته گذشته طالبان بر روستای سیوک شیبر، از مربوطات شهر نیلی، مرکز ولایت دایکندی، حمله کردند که در نتیجه آن ۹ تن به‌شمول کودکان کشته شدند.

طالبان در دایکندی بلافاصله اعلام کردند که در نتیجه یک دعوای حقوقی چند تن را در روستای سیوک شیبر  بازداشت کرده‌اند؛ اما سخنگویان طالبان در کابل پس از اندی گفتند که بر یک گروه مسلح در این روستا حمله کرد‌ه‌اند.

گفتنی است که در روستای سیوک شیبر هیچ فرد نظامی حضور نداشت و به گفته باشنده‌گان این روستا، همه قربانیان اعضای دو خانواده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟