گمانه زنی ها درباره وضع سلامتی رهبر کوریای شمالی پس از لاغر شدن

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 116282

مقامات کوریای جنوبی با استناد به معلومات دریافتی از ماموران اطلاعاتی در کوریای شمالی،در مورد وضع سلامتی کیم جونگ اون، رهبر این کشور صحبت کردند که اخیراً وزن وی به میزان چشمگیری کاهش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ ، کیم بن کی نماینده پارلمان کوریای شمالی اظهار داشت که کیم جونگ اون اخیراً ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده است. وی در عین حال تأکید کرد که رهبر لاغر شده  مشکلات جدی از لحاظ پزشکی ندارد که بتواند بر حکمرانی وی در کشور تأثیر بگذارد. به گفته این سیاستمدار، کیم جونگ اون همچنان به شرکت در رویدادهای مهم دولتی در کوریای شمالی ادامه می دهد.

۳۰ ژوئن رسانه های دولتی کوریای شمالی رسما به کاهش وزن رهبر این کشور اشاره کردند. منابع روزنامه “Choson Ilbo” چاپ کوریای جنوبی خاطرنشان کردند که با قد ۱۷۰ سانتی متری ، وزن وی ۱۴۰ کیلوگرم بوده که برای افراد ۳۰-۴۰ ساله بیش از حد معمول است و ممکن است حاکی از وجود برخی از بیماری ها در وی باشد.

در اوایل ماه ژوئن ،کاهش چشمگیر وزن کیم جونگ اون باعث پخش شایعاتی درباره  بیماری وی شد. در همان زمان برخی از کارشناسان اظهار داشتند که کاهش ناگهانی وزن و لاغر شدن رهبر کوریای شمالی ممکن است نشانه رو آوردن وی به سبک سالم زندگی باشد.

به گفته مدیر مرکز تحقیقات کوریای شمالی در موسسه  Sejong Jong Song Zhang، رسانه های دولتی کوریای شمالی از کاهش وزن رهبر این کشور خبر دادند تا از حدس و گمان های سوء در مورد مشکلات سلامتی وی جلوگیری کرده و برای اهداف تبلیغاتی نشان دهند که “او برای بهبود زندگی مردم بیش از حد کار کرده است .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟