گفت و گوی پوتین و عمران‌خان درباره تحولات افغانستان

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 119489

به نقل از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» چهارشنبه شب در تماس تلفونی از جانب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه پیرامون روابط فی مابین، آخرین تحولات مرتبط با افغانستان و مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای به نقل از اظهارات عمران‌خان اعلام کرد: افغانستان صلح آمیز، امن و باثبات برای پاکستان و ثبات منطقه از اهمیت حیاتی برخوردار است. همچنین در کنار تأمین امنیت و حمایت از حقوق مردم افغانستان، حل و فصل سیاسی و راهکار فراگیر بهترین راه پیش رو برای حل بحران خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی خواست تا برای حمایت از مردم افغانستان، رفع نیازهای بشردوستانه آنان و تأمین معیشت اقتصادی کشور مشارکت مثبتی داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت رویکردهای هماهنگ در پرداختن به وضعیت افغانستان: خاطرنشان کرد که اسلام‌آباد اهمیت زیادی برای نقش و چارچوب همکاری‌های چندجانبه در قالب تروئیکای توسعه یافته قائل است.

عمران‌خان در این گفت‌وگوی تلفونی از پوتین برای سفر رسمی به پاکستان دعوت کرد و افزود: روند صعودی روابط پاکستان و روسیه با افزایش تبادل هیات‌های بلندپایه و افزایش همکاری‌ها در زمینه های مختلف رضایت بخش است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟