گاردین: خطر کودتا در انتخابات آتی آمریکا بیشتر از زمان ترامپ است

  • انتشار: ۱۴ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 126029

نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی از احتمال وقوع کودتا در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

در این گزارش آمده است: جمهوری خواهان به دلیل زخمی که از انتخابات ۲۰۲۰ خوردند تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا در انتخابات بعدی جبران خسارت کنند. آن‌ها معتقدند که در زمان فعلی نباید دست از مبارزه بردارند و تا آخرین لحظه باید برای اهدافشان بجنگند.

جمهوری خواهان آمریکا معتقدند تنها انتخابات آزاد و عادلانه که در آن بازنده رقابت‌ها به نتیجه پایبند باشد می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند.  آن‌ها معتقدند انتخاباتی که در آن صدای جمهوری خواهان شنیده نشود و حقوق آن‌ها زیر پا گذاشته شود مردود است و باید برای تغییر نتیجه آن جنگید.

گاردین می‌نویسد: با گذشت یک سال از زمان تلاش دونالد ترامپ برای بر هم زدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و بر هم زدن نظم سیاسی با حمله هوادارانش به ساختمان کنگره خطر کودتا در آینده سیاسی آمریکا بیش از پیش احساس می‌شود.

شکست در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شوکی غیرقابل باور برای جمهوری خواهان بود. آن‌ها در تمام این یک سال تلاش کردند از روش‌های مختلف حرف خود را به کرسی بنشانند و جو بایدن را رییس جمهوری جعلی معرفی کنند.

گاردین می‌گوید: شکی نیست که جمهوری خواهان تا حاصل نشدن نتیجه دلخواه دست از تلاش برنمی دارند؛ برای همین است که انتخابات ۲۰۲۴ خطرناکتر از انتخابات پیشین است.

این پایگاه خبری با بررسی تمامی وقایع انتخابات ۲۰۲۰ از اعتراض ترامپ به نتیجه اولیه انتخابات تا حمله هوادارنش به ساختمان کنگره و دستور استیضاح رییس جمهور سابق آمریکا و همچنین تلاش‌های کمیته تحقیقات کنگره برای رسیدن به شواهد و مدارک کافی برای محکوم کردن شخص دونالد ترامپ این گونه نتیجه گیری کرده که اوضاع سیاسی در آمریکا بیش از پیش متزلزل شده و احتمال هر گونه کودتای نظامی در آینده سیاسی این کشور قوت گرفته است.

این روزنامه از “شورش آهسته” طرفداران ترامپ در آینده سیاسی این کشور خبر داده و گفته همه پیروان نظریه‌های ترامپ در حال آماده سازی خود برای رقابت‌های آینده هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟