کوریای شمالی آمریکا را به دورویی متهم کرد

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113836

خبرگزاری دولتی کوریای شمالی با انتقاد از خاتمه پیمان موشکی آمریکا و کوریای جنوبی، واشنگتن را به دورویی متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز از سئول، مون جائه این، رئیس جمهور کوریای جنوبی، پیشتر این ماه پس از نخستین دیدارش با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از لغو سیاست‌های موشکی مشترکی خبر داد که برد موشک‌های بالستیک کشورش را به ۸۰۰ کیلومتر محدود می‌کرد.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) مقاله‌ای از کیم میونگ چول منتشر و او را منتقد امور بین‌الملل معرفی کرد. این فرد در این گزارش آمریکا را به استفاده از معیار‌های دوگانه در حالی که تلاش می‌کند جلوی ساخت موشک‌های بالستیک کوریای شمالی را بگیرد، متهم کرد.

او اعلام کرد: «اقدام پایان‌دهی (به این پیمان) آشکارا یادآور سیاست خصمانه آمریکا در قبال کوریای شمالی و دورویی شرم‌آورش است.

کیم میونگ چول همچنین از مون به علت استقبال از پایان این سیاست‌ها انتقاد کرد و آن را «شرم آور، ناشایست» خواند.

او افزود: «اکنون که مقامات آمریکا و کوریای جنوبی هدف تجاوزکارانه خود را روشن کردند، هیچ دلیلی برای مقصر دانستن جمهوری دموکراتیک (کوریای شمالی) در تقویت توانایی‌هایی‌‌هایش برای دفاع از خود باقی نخواهد ماند.»

بایدن پیشتر اعلام کرد که این کشور در حال رایزنی با متحدان و شرکای خود است تا در خصوص کوریای شمالی تصمیم بگیرد. او همچنین گفت بعد از مشورت و رایزنی در خصوص آینده تصمیم می‌گیرد و اگر لازم باشد اقداماتی برای تشدید فشارها علیه این کشور در نظر خواهد گرفت.

مذاکرات آمریکا و کوریای شمالی حدود دو سال قبل به رهبری دونالد ترامپ، رئیس‎‌جمهور سابق آمریکا، آغاز شد و هدفش پایان بخشیدن به برنامه اتمی پیونگ‌یانگ بود. اما با وجود برگزاری نشست‌های دوجانبه میان رهبران دو کشور و اعلام آمادگی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، برای همکاری، تغییری در فشارها و تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ ایجاد نشد و بعد از مدتی کوریای شمالی تصمیم گرفت بار دیگر آزمایش‌های خود را از سر بگیرد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، کوریای شمالی بارها تاکید کرده است تا زمانی که آمریکا سیاست های خصمانه خود علیه پیونگ‌یانگ خود را کنار نگذارد تعامل بیشتری در خصوص برنامه هسته‌ای نشان نخواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟