کمک ۲/۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از کودکان افغانستان

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 84115

اتحادیه اروپا ۲/۷ میلیون یورو برای حمایت از کودکان متاثر شده از شرایط اضطراری در افغانستان، به اداره‌ حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) کمک کرد.

یونیسف در اطلاعیه ای الام کرد که این کمک برای بهبود دسترسی به آموزش در میان کودکان متاثر از شرایط اضطراری و کودکانی که در مناطق سخت‌گذر افغانستان دچار مشکلات سوء تغذیه هستند استفاده می شود.

لویجی پاندولفی، مسئول کمک‌های بشری اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت: با بسته شدن مکاتب از چهاردهم مارچ ۲۰۲۰، بیش از ۹/۵ میلیون کودک در مکاتب دولتی و ۵۰۰ هزار کودک در مکاتب آموزشی محلی قادر به ادامه‌ آموزش مطابق با برنامه زمانی عادی نیستند.

پاندولفی افزوده است که در صورت ادامه‌ شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا، خانواده‌ها وسایل امرار معیشت خود را از دست خواهند داد که در نتیجه آن، مشکلات سوء تغذیه کودکان را افزایش می‌دهد.

یونسیف تاکید کرده است که با توجه به دامنه بی‌سابقه‌ ویروس کرونا، احتمال دارد که افغانستان به‌دلیل سیستم صحی/ بهداشتی ضعیف و ظرفیت محدود کنترل شیوع این ویروس، صدمات شدیدی را متحمل شود.

در این اعلامیه به نقل از ابوبکر کامپو، نماینده‌ یونیسف در افغانستان گفته شده که در افغانستان ۳/۷ میلیون کودک واجد شرایط به‌شمول ۶۰ درصد دختران به آموزش دسترسی ندارند و همچنین حدود ۶۹۰ هزار کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شدید شده که این کمک در رسیدگی به آنها ضروری است.

گفتنی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به یک هزار و ۱۷۶ تن رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟