کمک ۱۵۰ میلیون دالری بانک جهانی به کشاورزان افغانستان

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: اقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 131167

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) می‌گوید که بانک جهانی ۱۵۰ میلیون دالر به کشاورزان در روستاهای افغانستان کمک کرده است.

فائو گفته است که این مقدار پول بخشی از کمک ۱۹۵ میلیون دالری بانک جهانی است و ۴۵ میلیون دیگر آن طی ۲۴ ماه آینده اعلام خواهد شد.

کیو دونگیو، مدیرکل فائو گفته است: «ما از بانک جهانی و اعضای آن برای کمک سخاوت‌مندانه و به موقع سپاسگزاریم. این یک لحظه‌ی تاریخی برای کشاورزان فقیر در افغانستان است».

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد گفته است که سطوح بالای ناامنی غذایی حاد در سراسر افغانستان به دلیل بحران اقتصادی و خشک‌سالی ادامه دارد.

به گفته‌ی این سازمان، اثرات موج‌دار جنگ در اوکراین وضعیت امنیت غذایی در افغانستان را تشدید می‌کند و قیمت مواد غذایی را به بالاترین حد خود می‌رساند.

کمیته‌ی مدیریت صندوق بازسازی افغانستان (ARTF) و بانک جهانی به‌تازگی سه پروژه‌ی دیگر به ارزش ۷۹۳ میلیون دالر را هم تصویب کردند که قرار است مواد غذایی، معیشت و خدمات صحی فوری و ضروری برای مردم افغانستان فراهم شود.

بانک جهانی گفته است که هر سه پروژه خارج از کنترل حکومت سرپرست طالبان بود و از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی اجرا خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟