کلیسای فرانسه برای مقابله با آزارهای جنسی به کشیش‌ها کارت شناسایی هوشمند می دهد

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138542

کلیسای کاتولیک فرانسه برای مبارزه با آزار جنسی، شناسه‌های قابل اسکن برای کشیش‌ها ارائه می‌کند.

به نقل از فرانس۲۴؛ کلیسای کاتولیک فرانسه که در طول سال‌ها به دلیل موارد مکرر آزار جنسی متلاطم شده است، به زودی کارت‌های شناسایی دیجیتالی با کدهای QR قابل اسکن ارائه می‌کند که اطلاعات پس‌زمینه‌ای با کد رنگی – از سبز تا نارنجی تا قرمز – را برای اسقف‌ها، کشیشان و دیگر اعضای کلیسا ارائه می‌کند. این موضوع باعث ناراحتی و عصبانیت اعضای کلیسا شده است.

پس از قرن‌ها پنهان کاری، کنفرانس اسقف فرانسه تصمیم گرفته است که با تجهیز کشیش‌ها، اسقف‌ها و شماس‌ها به کارت‌های شناسایی دیجیتالی و قابل اسکن، شفاف‌تر شود. این شناسه‌ها که بزرگ‌تر از کارت بانکی نیستند، تأیید می‌کنند که دارنده آن برای ادای خطبه مناسب است یا نه، یا حق شنیدن اعتراف را دارد یا خیر.

اساساً، کارت ها مشخص می کنند که آیا عضو کلیسا با اتهام آزار جنسی مواجه است یا خیر.

به سادگی با اسکن یک کد QR در این شناسه ها، هر کسی می تواند به اطلاعات رنگی یک عضو روحانی دسترسی پیدا کند. سبز به این معنی است که هیچ محدودیتی برای اعتراف دسته جمعی یا شنیدن آنها وجود ندارد. رنگ نارنجی نشان می‌دهد که برخی محدودیت‌ها وجود دارد، اما لزوماً عضو روحانی سوءاستفاده‌کننده نیست (مثلاً یک کشیش جوان ممکن است اخیراً منصوب شده باشد و هنوز صلاحیت رهبری دسته جمعی یا اعتراف را نداشته باشد). قرمز برای افرادی است که دیگر نمی توانند موعظه یا تمرین کنند، یا اینکه از مقام روحانی محروم شده اند.

گفتنی است کلیسای کاتولیک در نقاط مختلف جهان با پرونده‌هایی بعضاً قدیمی از آزارهای جنسی روبرو است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟