کار شبکه حقاتی است

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 122595
طالبان

بدون هیچ شک و تردیدی اغلب جنایت های دو دهه اخیر افغانستان درقالب‌انتحاروانفجار،کارشبکه حقانی بوده است وهمچنین بدون شک، انفجار های قندوز و قندهار بدلایل زیر کار این شبکه است ومسوول مستقیم طالبان محسوب می شود.

۱) سبک و روش‌حقانی کاملا واضح است و کارشناسان نظامی و امنیتی بهان اذعان کرده اند؛ حملات انتحاری گروهی آنهم بالای مراکز و اماکن مذهبی کار حقانی بوده و داعش نام مستعار آن است.

۲) حقانی یک گروه قسم خورده تند روی مذهبی هست که در قالب داعش در پی تنازعات فرقه ای در کشور هستند، بارها اعلام کرده اند که مراکز مذهبی را هدف قرار خواهند داد.

۳) قدرت‌را شبکه حقانی‌دراختیارگرفته و با دست باز به نام داعش این اقدامات را سرعت بخشیده است و از آنطرف رسمااعلام کرده که اگر جهان این گروه رابه رسمیت نشناسند بدون شک زمینه تنازعات مذهبی و فرقه ای‌از سوی گروه ها و شبکه های تندروی تروریستی‌فراهم خواهد شد.

۴) داعش زمینه ای در افغانستان ندارد، همانگونه که از نامش پیداست این گروه مال عراق و شام است و هیج ربطی به افعانستان ندارد بنا بر این این حقانی است که فعالیت های تروریستی و سیاسی خود را زیر نام های داعش و حقاتی انجام میدهد.

احمد بصیر بیگزاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟