چین و هند یکدیگر را به نقض توافقات مرزی متهم کردند

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 88319

بعد از درگیری‌های مرگبار مرزی میان چین و هند و به رغم تلاش‌های مقامات محلی برای کاهش تنش، همچنان درگیری‌ها در چند نقطه ادامه دارد و دو کشور یکدیگر را به نقض توافق مرزی متهم می‌کنند.

به نقل از فارس؛ چین و هند امروز شنبه طرف مقابل را به نقض مرز توافق شده دو کشور، منطقه‌ای که در هفته گذشته شاهد مرگبارترین نزاع بین این دو قدرت هسته‌ای در ۵۰ سال اخیر بود، متهم کردند.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گزارش داد یک روز بعد از آن که «نارندا مودی»، نخست‌وزیر هند کوشید این نزاع را که در پی آن ۲۰ سرباز هندی کشته و بیش از ۷۰ نفر زخمی شدند، بزرگ جلوه ندهد، دولت وی طرف چینی را به تلاش برای ایجاد سازه‌هایی در امتداد خط کنترل واقعی به منظور علامت‌گذاری مجدد و رد درخواست هند برای توقف این اقدام متهم کرد.

دهلی نو در بیانیه‌ای اعلام کرد اجازه نمی‌دهد تغییرات یک‌جانبه‌ای در این مرز مورد مناقشه از سوی چین انجام شود. سخنگوی وزرات خارجه چین هم در طرف مقابل، نیروهای هندی را به تحرکات عمدی در منطقه پرتنش هیمالیا متهم کرد.

در یک سری توئیت سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد دره گالوان در طرف چینی این مرز قرار داشته، اما از ماه آوریل هندی‌ها به صورت یکجانبه به ساخت جاده، پل و سایر تسهیلات در این منطقه دست زده‌اند.

به نوشته جروزالم پست، نیروهای هندی با رد خط کنترل واقعی، به افسران چینی و سربازانی که برای مذاکره در آنجا حاضر شده بودند، حمله کردند که همین اقدام به درگیری شدید میان دو طرف منجر شد. چین اعلام کرد در این درگیری‌ها تلفاتی نداشته است.

به رغم مذاکرات انجام شده بین فرماندهان محلی برای کاهش تنش‌ها، همچنان در چند نقطه مرزی نیروهای دو طرف با یکدیگر درگیر هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟