چهل‌وسومین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 129342

چهل‌وسومین روز حمله روسیه به اوکراین نیز ادامه یافت و با وجود این‌که روسیه عمدتاً از اقتصاد جهانی دور بوده، بلومبرگ اکونومیکس انتظار دارد که این کشور در سال جاری نزدیک به ۳۲۱ میلیارد دلار از صادرات انرژی درآمد داشته باشد که این میزان، افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

این در حالی است که منابع خبری شب گذشته از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه برخی افراد و نهاد‌های روسی از جمله دختران رئیس‌جمهور روسیه و همچنین بزرگترین بانک این کشور خبر دادند. به دنبال تحریم‌های آمریکا، انگلیس نیز ۹ فرد جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته با تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه روسیه گفت: «ما در کنار هم پیمانان مان و شرکای مان دور جدیدی از تحریم‌های نابودگر را اعلام می‌کنیم.» جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن با شرکای خود برای اعمال تحریم‌های هماهنگ بر روسیه همکاری می‌کند.

پیش‌تر اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: حیثیت دلار آمریکا و یورو به دلیل تحریم‌های ضد روسیه «به شدت متزلزل» شده است و این امر کشور‌های بیشتری را به سمت استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب با شرکای خارجی سوق می‌دهد.

در میان تحولات مربوط به بحران اوکراین، اتحادیه اروپا، اسلوونی و رومانی دیپلمات های روسیه را اخراج کرده و آنها را عناصر نامطلوب خوانده‌اند. این در حالی است که دولت‌های فرانسه و آلمان روز دوشنبه شماری از کارکنان دیپلماتیک روسیه را اخراج کرده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام آلمان به اخراج دیپلمات‌های روس را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

در چهل‌ودومین روز حمله روسیه به اوکراین واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه ویژه شورای امنیت اعلام کرد مسکو اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد نئونازی‌های در حوادث بوچا دست دارند. همزمان پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن فاش کرد فاشیست‌ها و آمریکایی‌هایی که به برتزی سفیدپوستان معتقدند درحال عزیمت به اوکراین هستند.

روز گذشته (چهارشنبه) همچنین در برخورد یک خودرو شخصی با درب سفارت روسیه در رومانی، خودرو آتش گرفت و سرنشین آن جان خود را از دست داد.

دبیرکل ناتو: جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد – ۱۸/۰۱/۱۴۰۱ ۰۱:۱۵

دیلی میل گزارش داد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن هشدار در خصوص طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین اعلام کرد که تحریم‌ها علیه مسکو باید ادامه داشته باشد.

بازگشت ارزش روبل روسیه به قبل از آغاز درگیری‌ها در اوکراین – ۱۸/۰۱/۱۴۰۱ ۰۲:۲۰

نشریه بلومبرگ نوشت، با وجود این‌که روسیه عمدتاً از اقتصاد جهانی دور بوده، بلومبرگ اکونومیکس انتظار دارد که این کشور در سال جاری نزدیک به ۳۲۱ میلیارد دلار از صادرات انرژی درآمد داشته باشد که این میزان، افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

زلنسکی: تحریم‌ها علیه روسیه کافی نیست – ۱۸/۰۱/۱۴۰۱ ۰۳:۳۰

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • بسته تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه کافی نیست، باید اقدامات بیشتری انجام شود.
  • اگر کشور‌ها واردات نفت روسیه را متوقف نکنند، جنگ روسیه علیه کشور ما متوقف نخواهد شد.
  • جهان باید با نسل‌کُشی نیرو‌های روسی در کشور ما مقابله کند.

دیده بان حقوق بشر: روسیه از مین های مجهز به حسگرهای پیشرفته در اوکراین استفاده می کند – ۱۸/۰۱/۱۴۰۱ ۰۶:۱۰

دیده بان حقوق بشر در گزارشی مدعی شد: نیروهای روس در اوکراین با حملات خود به اهداف مختلف از نوعی مین بسیار پیشرفته که مجهز به نوعی حسگرهای بسیار حساس است استفاده می کند.

به گفته گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر، یک تیم از اعضای این سازمان با تهیه عکسهایی از مناطق مختلف اوکراین به این نتیجه رسیده اند این مین های حساس حرکت هر موجودی در نزدیکی خود و در شعاعی مشخص را می تواند تشخیص داده و در همان لحظه منفجر شود.

گفته می شود از این مینها بیشتر در اطراف شهر خارکف دیده شده است.

شهردار ماریوپل: نیروهای روس جنایات خود را پنهان می کنند – ۱۸/۰۱/۱۴۰۱ ۰۶:۲۰

شهردار ماریوپل در سخنانی مدعی شد که نیروهای روسی برای پنهان کردن جنایات خود در این شهر استراتژیک اجساد را در مکانهایی مخفی می سوزانند.

وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل در ادامه ادعاهای خود گفت: نیروهای روس با کمک گرفتن از نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه در داخل ماریوپل اجساد را جمع آوری و در مراکزی مخفی آنها را می سوزانند. آنها با این اقدامات خود شهر ۵۰۰ هزار نفری ماریوپل را به یک “اردوگاه مرگ” تبدیل کرده اند.

روزنامه تایمز: انگلیس به دنبال ارسال خودروهای زرهی به اوکراین است – ۱۸/۰۱/۱۴۰۱ ۰۶:۳۰

در گزارشی که به تازگی در روزنامه تایمز منتشر شده آمده است: گزینه هایی برای کمک به اوکراین در وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی است که از آن موارد می توان به ارسال خودروهای زرهی پیشرفته به این کشور اشاره کرد.

در این گزارش همچنین آمده است: انگلیس ممکن است حتی نیروهایی را برای آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از تسلیحات نظامی پیشرفته به این کشور اعزام کند.

تایمز مدعی شده خبرهایی مبنی بر ارسال موشکهای ضدتانک و ضدهوایی توسط دولت انگلیس به اوکراین در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

دبیرکل ناتو: باید تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنیم – ۱۸/۰۱/۱۴۰۱ ۱۰:۳۰

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر لزوم حمایت از اوکراین گفت: «ما باید تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنیم و از اوکراین با سلاح حمایت کنیم».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟