پیگیری اوضاع لیبی و قره‌باغ از سوی وزارت دفاع ترکیه

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98172

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، وزارت دفاع ترکیه امروز (شنبه) از پیگیری اوضاع در لیبی و منطقه قره‌باغ خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران لیبی را از دور رصد می‌کنیم و «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز با همتای لیبیایی خود دیدار خواهد کرد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین افزود: گفتگو‌ها با هیئت روسیه برای تاسیس مرکز نظارتی مشترک برای آتش‌بش در منطقه قره‌باغ را ادامه می‌دهیم و امروز این گفتگو‌ها انجام خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه یک روز پس از اعلام توافق آتش‌بش نهایی در قره باغ اعلام کرد کشورش برای حفظ آتش بس در منطقه قره باغ که میان آذربایجان و ارمنستان مورد مناقشه است، نیرو‌های حافظ صلح اعزام خواهد کرد.

او با اشاره به امضای یادداشت همکاری میان آنکارا و مسکو برای تأسیس یک مرکز ترکی- روسی مشترک برای نظارت بر آتش بس گفت: ترکیه با روسیه در تشکیل نیرو‌های حافظ صلحی همکاری می‌کند که بزودی برای نظارت بر آتش بس و توافقی که در قره باغ حاصل شده است، مستقر خواهند شد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه هفته گذشته طی بیانیه‌ای از امضای توافقنامه با دو کشور روسیه و جمهوری آذربایجان درباره پایان جنگ در منطقه قره‌باغ خبر داد و اعلام کرد که نیرو‌های حافظ صلح روسیه در این منطقه مستقر و مذاکرات طرفین برای حل مناقشه قره‌باغ آغاز می‌شود.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد در راستای اجرای توافق آتش‌بس میان آذربایجان و ارمنستان، استقرار نیرو‌های روس حافظ صلح در منطقه قره‌باغ روز شنبه کامل می‌شود و ۱۹۶۰ نیرو در منطقه مستقر می‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟