پشت پرده و روی پرده!

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 128207

مردم عموماً روی عاقل سیاستمداران را میبینند و از روی دیوانه‌ی آنها غافل هستند. در اغلب اوقات فکر میکنیم که پشت پرده یک خبرهایی هست و کار از چیزی که هست بدتر نمیشود حال آنکه در خیلی از موارد پشت پرده و روی پرده یک چیز است و اتفاق خاصی در پشت پرده هم رخ نمیدهد.

برای مخاطبینی مثل ما که اخبار تنش‌های روسیه و اوکراین را بصورت تخصصی دنبال نمیکردیم شاید اگر کسی سه ماه پیش میگفت روسیه به اوکراین حمله میکند و در خود اروپا جنگ میشود گوینده را متهم به دیوانگی میکردیم ولی دیدیم‌ که در اروپا‌ هم جنگ‌ شد. خیلی از حرف‌های نژاد پرستانه‌ای که از سوی خبرنگاران و تحلیل‌گران اروپایی در این روزها زده شده در همین راستا است. آنها مرگ را همیشه برای همسایه دیده‌اند اما حالا دیدند که اروپای متمدنشان این چنین درگیر جنگ شده و قابل باور نیست. واقعاً هم نیست.

الان که پوتین دستور آماده‌باش هسته‌ای داده شاید برای خیلی‌ها فقط یک تهدید و بلوف باشد ولی دوماه یا دو سال دیگر شاید همه‌ی ما در حال دست و پنجه نرم کردن با اثرات ناشی از انفجار هسته‌ای باشیم. خلاصه که در این دنیا هیچ کاری از هیچ کسی بعید نیست. جنگ روسیه و اوکراین این را ثابت کرد.

عمار واعظی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟