پاکستان: برای همفکری درباره افغانستان به ایران می‌روم

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 119309

شاه محمود قریشی وزیرامورخارجه پاکستان که قرار است از فردا عازم سفری منطقه‌ای از ایران شود، بر اهمیت جایگاه بازیگران منطقه‌ای همچون تهران برای همفکری با هدف کمک به برقراری صلح پایدار در افغانستان تاکید کرد.

به نقل از وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز دوشنبه و در آستانه سفر به آسیای میانه و ایران گفت: صلح افغانستان برای همسایگان و کشورهای پیرامون آن اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: اسلام‌آباد به دنبال اجماع منطقه‌ای برای افغانستان است و تاکید می‌کند که نقش همسایگان در کمک به صلح و ثبات در افغانستان اولویت دارد.

قریشی با اشاره به برنامه خود برای بازدید از ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اظهار داشت: ما خواستار مشارکت همه گروه‌های داخلی در افغانستان برای تشکیل یک دولت ملی و فراگیر هستیم.

وی با تکذیب شایعات مبنی بر برنامه سفر به افغانستان و یا بازدید مخفیانه از کابل، گفت: برخی از رسانه‌ها در شبه قاره دست به تحریک و فضاسازی زده اند که هدف آن تخریب تلاش کشورهای همسایه برای کمک به افغانستان است.

قریشی افزود: ما به عنوان همسایگان مستقیم افغانستان باید تلاش طرف‌های مخالف و دشمنان صلح را مد نظر داشته باشیم زیرا عناصر خرابکار هم اکنون نیز درصدد خرابکاری هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟