پاسخ طعنه آمیز «صالح» به نامه سرگشاده طالبان

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 106842

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری در واکنش به نامه سرگشاده ملابرادر به آمریکا که مدعی داشتن حمایت اکثریت بود، گفت این نامه خیالی و فراتر از چند مدرسه زیر پشتیبانی پاکستان نیست. 

معاون نخست ریاست جمهوری در صفحه فیسبوکش نوشت: گروه طالب در نامه ادعا کرده است که حمایت اکثریت را دارد. این اکثریت اگر خیالی و فراتر از چند مدرسه زیر حمایت پاکستان نیست، پس این گروه چرا از انتخابات هراس دارد. چرا در فرهنگ این گروه هیچگاه اصطلاح انتخابات و اجماع ملی ذکر نگردیده و اکنون نیز موجود نیست.

وی افزود، که طالب از دید سیاسی شکست خورده است زیرا از دید سیاسی هیچ پیامی به جز از کلی گویی و بعدش کشتار اینها تاکنون به مردم نداده اند. روش نادرست مذاکرات در دوحه برای آنها فضا ایجاد کرد. خواست ده ها سال مبارزه و قربانی مردم افغانستان در یک کلمه خلاصه میگردد – انتخابات. عصر پذیرفتن سلطه کودتایی – طالبی – دسیسه ای و یا هر نوع دیگر که از راه رای توده نگذرد ثبات و صلح نمی آرود. کشتن مردم – راه گیری – باج گیری – تخریب زیربنای اقتصادی – و پایگاه داشتن در پاکستان معنای قوت سیاسی را نمیدهد.

صالح در ادامه نوشت که نیرویی که میان مردم جایگاه داشته باشد مردم را قتل عام نمیکند. شلاق نمی زند و از تیلیفون آیفون نمی ترسد. آیا میدانید که طالب از تیلیفون ایفون و یا هرتیلیفون هوشنمد چرا میترسد؟ بخاطریکه هیچ کردار قابل نشر ندارند و هراس ازین دارند که مردم ویدیو هایشان را زیادتر نشر کنند و آنها بخاطر کردار قرون وسطایی و سیاه خویش بیشتر رسوا شوند.

وی درپایان این پاسخنامه اش افزود، که نامه گروه سیاسی طالبان تروریست چیز جدید در خود ندارد – سراسر تهدید به خشونت است با الفاظ متفاوت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟