وضع تحریم‌های تازه امریکا علیه کوریای شمالی

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139895

امریکا از اعمال تحریم‌های تازه‌ خود علیه هزاران تن از کارمندان حوزه سایبری و فن‌آوری اطلاعات کوریای شمالی که برخی از آن‌ها در چین و روسیه کار می‌کنند، خبر داده است.

امریکا روز سه‌شنبه، دوم جوزا، در یک اقدام تازه‌ از وضع تحریم‌ها علیه هزاران تن از کارمندان حوزه سایبری و فن‌آوری اطلاعات کوریای شمالی که برخی از آن‌ها در چین و روسیه کار می‌کنند، خبر داد.

بربنیاد گزارش‌ها، این تحریم‌ها از سوی وزارت مالیه امریکا وضع شده است.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که کوریای شمالی هزاران کارمند حوزه فن‌آوری اطلاعات را در سراسر جهان به‌ویژه در چین و روسیه استخدام کرده و کار این کارمندان «درآمدی را ایجاد می‌کند که به برنامه‌های غیرقانونی تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک کوریای شمالی کمک می‌کند. این کارمندان هویت‌، مکان و ملیت‌ خود را پنهان کرده و از اسناد جعلی برای تقاضا دادن برای کار استفاده می‌کنند.»

در اعلامیه همچنین آمده: «این کارمندان به صورت محرمانه در صنایع و جایگاه‌های مختلف اعم از حوزه‌های تجارت، سلامت و تناسب اندام، شبکه‌های اجتماعی، ورزش، سرگرمی و سبک زندگی کار کرده‌اند.»

این در حالی است که پیش از این وزارت خارجه امریکا نیز ادعا کرده‌ بود که استخدام کارمندان فن‌آوری اطلاعات کوریای شمالی از سوی شرکت‌ها می‌تواند به دزدی مالکیت معنوی منجر شود.

امریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کوریای شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه این کشور وضع کرده‌اند.

کوریای شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها، بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای امریکایی در منطقه تاکید کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟