وزیر صحت عامه: در روزهای عید، از دید و بازید خودداری کنید!

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سلامت
  • شناسه مطلب: 86436

فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه از مردم خواست که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در روزهای عید از دید و بازید با اقارب شان خودداری کنند.

وزیر صحت عامه همچنین از افزایش آزمایش ویروس کرونا در لابراتوارهای این کشور خبر داد و گفت که اکنون سطح آزمایش در یک شبانه روز به دو هزار واقعه افزایش یافته و این وزارتخانه تلاش دارد تا زمینه تشخیص ویروس کرونا را در تمام لابراتوارهای ولایات فراهم کند.

وی اضافه کرد که با توجه به مشکلات موجود در لابراتوارهای مرکزی کابل مبنی بر تاخیر در اعلام نتایج نمونه‌های گرفته شده یک سلسله اقداماتی صورت گرفته و به زودی این چالش برطرف خواهد شد.

فیروز با ابراز نگرانی از بی اعتنایی مردم در برابر ویروس کرونا هشدار داد: اگر مردم اصول قرنطینه را رعایت نکنند در هفته‌های آینده در کشور یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به نزدیکی روزهای عید از مردم خواست برای جلوگیری از ویروس کرونا از دید و بازید با اقارب شان خودداری کنند و سه موضوع مهم فاصله گیری اجتماعی، رعایت حفظ الصحه و استفاده از ماسک را جدا رعات نمایند.

وزیر صحت عامه همچنین از طرف های درگیر جنگ خواست که از مراکز صحی استفاده سیاسی نکنند و حمله بر مراکز صحی و جان کارمندان صحی را متوقف کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟