وزیر دفاع یمن: بیش از هر زمان دیگری در آمادگی کامل هستیم/اراده قوی مردم یمن در هم نمی‌شکند

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130267

محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور در گفتگو با خبرگزاری سبأ یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن با وجود نقض‌های مستند و مکرر ائتلاف دشمن در راستای مقابله با تاجران جنگ و نیز حفظ منافع عالی کشور و ملت یمن خویشتن‌داری می‌کنند.

العاطفی اظهار کرد: ما و تمامی ملت‌های آزاده امروز با دنبال کردن روند امور و سناریوی سیاسی جدید کشورهای متخاصم و مزدوران آنها، به این نتیجه روشن رسیدیم که آنها هیچ قصدی برای صلح ندارند.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در ادامه گفت: ما به آنها می‌گوییم قصد و برنامه شما هرچه که باشد، ما برای آن آماده‌ایم و در صورتی که دشمن مرتکب هرگونه حماقتی شود، با پاسخ ما غافلگیر خواهد شد و اگر قصد فریبکاری دارند، امیدواریم که فرصت آتش‌بس را برای ابراز حسن نیت و نجات خود از آنچه در انتظارشان است، غنیمت بشمارند زیرا چیزی به جز شکست و زیان آشکار به دست نخواهند آورد.

او افزود: نیروهای مسلح یمن امروز بیش از هر زمانی در آمادگی کامل و قدرت رزمی بالای زمینی، هوایی و دریایی هستند، آنها در طول آتش‌بس تحرکات دشمن را زیر نظر داشته و آخرین تحولات از جمله تشکیل گروه نیروی دریایی از تابعیت‌های مختلف به رهبری آمریکا را که در کنار نیروهای ناوگان پنجم آمریکا در جنوب دریای سرخ و تنگه باب المندب تا خلیج عدن مستقر شدند، دنبال می‌کند، اقدامی که نقض آشکار آب‌های منطقه‌ای یمن بوده و با هدف محاصره یمن و غارت منابع نفتی و گازی آن و اعمال کنترل بر گذرگاه‌های بین‌المللی دریایی انجام گرفت.

این مسؤول دولت نجات ملی یمن ادامه داد: اراده قوی مردم یمن در هم نمی‌شکند و آن بخشی جدایی ناپذیر از اراده امت و در راس آن محور مقاومت است که مدافع قدرتمند و راستین مسایل سرنوشت‌ساز امت است، ملت یمن همواره در روندهای استراتیک خود به سوی آزادی و استقلال در حرکت است و با تمامی اشکال کنترل، سلطه، قیمومیت و وابستگی به نیروهای شر و متخاصم و سازوکارهای آنها در منطقه مخالفت کرده است.

همچنین العاطفی از مقاومت، مبارزه و فداکاری‌های ملت یمن و در راس آنها نیروهای دلاور ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل متجاوزان و نیروهای وابسته به آنها و دفاع‌شان از دین، باور و هویت ایمانی‌شان، تقدیر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟