وزیر خارجه طالبان با رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرد

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137614

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان با ژنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان در راولپندی این کشور دیدار کرد. در این دیدار دو طرف بر لزوم تقویت هم‌کاری بین پاکستان و افغانستان برای مقابله «موثر» با چالش‌های مشترک تروریسم و افراط‌گرایی تأکید کرد.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه‌ی طالبان، امیرخان متقی که هم اکنون برای یک سفر چهار روزه در پاکستان به سر می‌برد، روی «امنیت منطقه‌، مدیریت مرزها و رسمیت بخشیدن به ‌اجزای تشکیلاتی امنیتی دوجانبه برای بهبود در محیط امنیتی کنونی گفت‌و‌گو کرده‌اند.»

از سوی هم ارتش پاکستان در گزارشی اعلام کرد که جنرال منیر، علاوه بر بحث در مورد مسائل دوجانبه، بر لزوم حمایت و تعهد کامل دولت موقت افغانستان در موضوعات مورد علاقه دوجانبه نیز تأکید کرده است.

در این نشست امیر خان متقی، تمایل خود را برای هم‌کاری نزدیک با پاکستان برای ارتقای ثبات و رفاه منطقه ابراز کرد. او هم‌چنین علاوه بر این، از حمایت سنتی پاکستان از مردم افغانستان قدردانی کرد و به نقش مهمی که این کشور همچنان در تسهیل صلح و توسعه در افغانستان ایفا می‌کند، اذعان داشت.

در این دیدار، متقی و منیر بر اهمیت حفظ تماس منظم برای تقویت روابط دوجانبه و رسیدگی به موضوعات مورد علاقه مشترک توافق کردند. با این حال جنرال منیر، بر تعهد پاکستان به یک افغانستان باثبات، صلح آمیز و مرفه تأکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟