وزارت صحت: کرونا به زودی رفتنی نیست/ تمام برنامه‌ها بر مبنای زندگی با کرونا طرح شوند

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: سلامت
  • شناسه مطلب: 85636

معاون وزارت صحت عامه در یک نشست خبری گفت: شواهد، آمار و تحقیقات علمی نشان می دهد که کرونا به زودی رفتنی نیست و گزینه‌ای که امروز روی دست جامعه انسانی می‌باشد این است که تمام برنامه‌های خود را بر مبنای زندگی با کرونا طرح کنند.

وحید مجروح اظهار داشت: توقع وزارت صحت از شهروندان کشور این است که با رعایت اصول بهداشتی، شستن دست ها، پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، خود و دیگران را در برابر ویروس کرونا مصون نگه دارند.

وی تاکید کرد که باید زندگی با کرونا را جزئی از نورم روزمره زندگی ساخته و محیط کار، محیط آموزشی، محیط تجارت و محیط اداره طوری وفق داده شود تا با وجود تهدید کرونا، زندگی اجتماعی، اداری، سیاسی و اقتصادی تداوم بخشیده شود.

معاون وزارت صحت با بیان اینکه موافق رفع آنی قرنطینه نیست خاطرنشان کرد که تمام اقشار جامعه و دولت باید منابع خود را روی این برنامه متمرکز سازند تا با رعایت اصول بهداشت و کار، در شرایطی که کرونا به عنوان یک تهدید مطرح است، آمادگی لازم را داشته باشند.

مجروح ادامه داد: توقع وزارت صحت عامه از تمام بخش ها به خصوص بخش های آموزشی این است که فرصت را بیش از این از دست ندهند و محیط های آموزشی مکاتب و دانشگاها، محیط تجاری، محیط کاری و ادارات دولتی به گونه ای تنظیم شود که در صورت ادامه تهدید ویروس کرونا، آرام آرام بتوانند روند آموزش، کار و تجارت خود را به صورت مداوم ادامه دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟