وزارت خارجه: تحریک طالبان پاکستان در افغانستان فعالیت ندارد

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 115672

وزارت خارجه کشور در واکنش به اظهارات اخیر وزیر داخله‌ پاکستان، گفته است که تحریک طالبان پاکستان (TTP) به هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و در کشور فعالیت ندارد.

در اعلامیه‌ای که روز یک‌شنبه از سوی وزارت خارجه منتشر شده آمده است که بر اساس پالیسی امنیت ملی دولت افغانستان، تحریک طالبان پاکستان نیز در کنار سایر گروه‌های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه است.

بر اساس اعلامیه، دولت افغانستان علیه این گروه تروریستی مانند سایر گروه‌های تروریستی بدون هرگونه تبعیض، مبارزه می‌کند.

وزارت خارجه گفت دولت افغانستان، همواره بر تطبیق قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و توافق‌نامه‌ صلح دوحه مبنی بر قطع روابط طالبان با سایر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی به شمول تحریک طالبان پاکستان، لشکر طیبه، جیش محمد، تحریک اسلامی اوزبیکستان، تحریک اسلامی ترکستان شرقی، القاعده و داعش تأکید کرده است.

این وزارت افزود به خاطر تأمین صلح پایدار در افغانستان و تضمین ثبات و رفاه در منطقه، دولت افغانستان از همه کشورها به‌ویژه پاکستان می‌خواهد تا علیه گروه‌های تروریستی به گونه‌ مشترک، یک‌سان و بدون تبعیض، برخورد کرده و نگذارد تا این گروه‌ها که باهم پیوند نزدیک و سازمان‌یافته دارند، در تبانی با یک‌دیگر، امنیت و ثبات کشورها را به مخاطره بیندازند.

گفتنی است، شیخ رشید وزیر داخله‌ پاکستان اخیرا گفته بود؛ اسلام‌آباد انتظار دارد که طالبان افغانستان، به گروه‌های تروریستی‌ مانند تی‌تی‌پی، اجازه‌ فعالیت علیه پاکستان را ندهند.

وی اظهار داشت: «نخست‌وزیر عمران خان، به طور قاطعانه گفته است که ما [پاکستان] اجازه‌ تأسیس هیچ پایگاهی را به ایالات متحده برای استفاده علیه افغانستان نمی‌دهیم. اما در عوض، ما از طالبان افغانستان توقع داریم که به تحریک طالبان پاکستان و سایر حلقات، اجازه‌ انجام هرگونه فعالیتی که به زندگی و مال مردم پاکستان صدمه می‌رساند را ندهند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟