هیات اعزامی دولت برای بررسی رویداد خونین «بهسود» وارد این ولسوالی شد

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 105920

برخی منابع در ولسوالی بهسود اعلام کردند: هیات اعزامی دولت که قرار است رویداد بهسود و کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای دولتی را بررسی کند، به این ولسوالی رسیده است.

مهدی راسخ، نماینده مردم میدان‌وردک در مجلس گفت: هیات اعزامی دولت به تازگی وارد ولسوالی بهسود شده است.

دفتر شورای امنیت ملی روز یکشنبه اعلام کرده بود که هیاتی از جانب حکومت برای بررسی چگونگی وقوع رویداد خونین میان نیروهای امنیتی و مردم محلی در ولسوالی حصه اول بهسود عازم میدان‌وردک شده است.

اما منابع محلی در بهسود اعلام کردند که هواپیمای حامل هیات اعزامی دولت که قرار بود برای بررسی رویداد بهسود به این ولسوالی برود، به علت خرابی هوا از جلریز بازگشته است.

مهدی راسخ، نماینده مردم میدان‌وردک در مجلس اما گفت که هوای حصه اول بهسود برای نشست طیاره هیات اعزامی دولت مناسب بود؛‌ ولی مشخص نیست که این طیاره به چه دلیلی نتوانسته در این منطقه نشست کند.

گفتنی است که تجمع اعتراضی شماری از شهروندان حصه اول بهسود دو روز پیش به خشونت کشیده شد. بر اساس گزارشات نمایندگان مردم میدان‌وردک در مجلس،‌ نیروهای امنیتی در حصه اول بهسود مردم عادی را هدف قرار داده‌اند که طی آن حدود ۱۱ تن کشته شده، نزدیک به ۳۰ نفر زخمی و ۱۵۰ تن هم از سوی نیروهای امنیتی اسیر شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟