هیأت طالبان در نشست تاشکند شرکت خواهد کرد

  • انتشار: ۲۲ سرطان ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 131666

سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان گفت که هیأت «طالبان» در نشست بین المللی با محوریت افغانستان که روزهای ۲۵ و ۲۶ جولای /۳ و ۴ اسد، با حضور بیش از ۲۰ کشور جهان در تاشکند برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

ولادیمیر ناراف؛ گفت: ما از طالبان انتظار داریم در این نشست شرکت کند، اما حضور آنها در این نشست به این معنا نیست که ما طالبان را به رسمیت بشناسیم، بلکه می‌خواهیم از طریق این نشست پیام خود را به مقامات فعلی افغانستان برسانیم.
 
سرپرست وزارت خارجه ازبکستان افزود: هدف این نشست این است که آنها (طالبان) تعهدات بین المللی خود را که درچارچوب نشست «تاشکند» برعهده گرفتند، اجرا و قراردادهای امضا شده در آن را بپذیرند.
 
ولادیمیر ناراف، گفت: مواضع ازبکستان، روسیه و کشورهای همسایه دیگر افغانستان مشابه است، یعنی «امارت اسلامی» باید به تعهدات خود عمل کرده یک حکومت فراگیر ایجاد کند که شامل همه گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی در افغانستان باشد.
 
پیش از این نیز گفته شده که ایجاد حکومت فراگیر، رعایت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان، مبارزه با گروه‌های تروریستی، استفاده نشدن از خاک افغانستان برای حمله به کشورهای دیگر، ازجمله شروط جامعه جهانی برای به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان است.
 
بلال کریمی، معاون سخنگوی حکومت طالبان ۲ روز پیش گفت: “امارت اسلامی” با بسیاری از کشورها تعامل و روابط دارد و ما خواهان این هستیم که وارد یک مرحله و فصل جدید که روابط رسمی و عمیق با جامعه جهانی و کشورهای دیگر است، آغاز شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟