هشدار نسبت به خطر شیوع آنفلوانزای مرغی

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 113344

بر اساس نتایج مطالعات دانشمندان چینی که در وب سایت مدیکال اکسپرس منتشر شده است، ترکیب و سابقه جهش ویروس آنفولانزای مرغی H5N8 می‌تواند منجر به همه گیری دیگری شود.

به گفته محققان، سویه جدید آنفلوانزای مرغی اولین بار در سال ۲۰۱۰ در چین کشف شد. در سال ۲۰۱۴، شیوع این بیماری در پرندگان جاپان و کوریای جنوبی و در سال ۲۰۱۶ در هند، روسیه، مغولستان، ایالات متحده و اروپا رخ داد.

در نتایج این مطالعه آمده است: تا سال ۲۰۲۰ شیوع بیماری در ۴۶ کشور مشاهده شده است. شی و گائو (دانشمندانی که این مطالعه را انجام داده‌اند) این موضوع را مورد توجه قرار دادند که این داستان نشان دهنده اینست که ویروس بسیار سریع گسترش می‌یابد. حتی گزارش حاصله نگران کننده تر از گزارش آلودگی هفت کارگر مزرعه در روسیه در دسامبر گذشته است. محققان متذکر شدند که کارگران هیچ علائمی از آنفلوانزای مرغی ندارند. همچنین هیچ نشانی از انتشار ویروس از فردی به فرد دیگر در آنها وجود نداشته است.

در عین حال، دانشمندان از بیماری زایی بالای جهش ویروس آنفلوانزای مرغی خبر دادند و تصریح کردند که فقط نظارت هوشیارانه بر مزارع و بازارها می تواند باعث جلوگیری از شیوع بیماری شود.

منبع: اسپوتنیک

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟