نماینده امریکا: گفت‌وگوی سیاسی میان افغانستانی ها بخش مهم راه‌حل برای چالش‌ها است

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 137132

توماس وست، نماینده‌ی ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که گفت‌وگوی سیاسی میان «افغانستانی ها» به‌عنوان بخش مرکزی راه‌حل برای همه‌ی چالش‌ها، موضوع مورد توافق در نشست دوحه بود.

او چهارشنبه‌شب (۱۳ ثور) در رشته‌توییتی نوشته همان‌طوری که سازمان ملل متحد به صراحت اعلام کرده است، نشست دوحه برای به رسمیت‌شناختن طالبان نبود، بلکه متمرکز بر شناسایی منافع مشترک و نحوه‌ی پیشبرد آن به‌صورت جمعی بود.

به‌گفته‌ی وست، در نشست دوحه درباره‌ی تروریسم، سرکوب زنان و دختران، بحران انسانی ویرانگر و مواد مخدر در افغانستان بحث شده است.

او افزوده است: «کشورها اولویت‌های متفاوتی را برای این منافع قائل شدند، اما در میان نقاط مورد توافق، گفت‌وگوی سیاسی میان افغانستانی ها بخش مرکزی راه‌حل برای همه‌ی چالش‌ها بود.»

نماینده‌ی ویژه امریکا در ادامه گفته است که دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان به کار حیاتی بشردوستانه و تعامل با طالبان ادامه می‌دهد.

و افزوده است که یوناما همچنین از گروه‌های مختلف زنان افغانستان که در سراسر کشور زندگی می‌کنند، توصیه‌های انتقادی دریافت کرده است.

نشست دوحه به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پشت‌ درهای بسته و به میزبانی دبیرکل سازمان ملل و اشتراک نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان برگزار شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیروز در پایان نشست گفت این نشست برای ایجاد رویکرد جهانی درباره‌ی افغانستان برگزار شده بود، نه بخاطر به رسمیت شناختن طالبان.

در روزهای اخیر گفته می‌شد که این نشست برای بحث درباره‌ی به رسمیت‌شناختن طالبان است. آمینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل این چنین اظهارات را مطرح کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟