نماینده آلمان در امور افغانستان به کابل سفر می‌کند

  • انتشار: ۱۶ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 123690

رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که قرار است مارکوس پوتزل؛ نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان به هدف گفتگو و تامین روابط با طالبان به کابل سفر کند.

روزنامه «ولت ام زونتاگ» آلمان گزارش داده که این سفر آقای پوتزل در روزهای آینده صورت خواهد گرفت. او در این سفر با مقامات طالبان در خصوص بازگشایی سفارت و کنسولگری‌های آلمان در افغانستان و روند بازگرداندن دیپلمات‌های آلمانی به کشور گفتگو خواهد کرد.

صدور ویزای سفر برای آن دسته از شهروندان افغان که طی سال‌های حضور نیروهای نظامی آلمان و ناتو در این کشور، در خدمت سازمان‌ها و نظامیان آلمان بوده‌اند از دیگر اهداف این سفر گفته شده‌است.

این در حالی است که ملا عبدالغنی برادر؛ معاون نخست وزیر دولت طالبان، چندی پیش در نخستین دیدار خود با سفرای شماری از کشورها از جمله روسیه، چین و پاکستان گفت که دولت موقت افغانستان قصد آسیب رساندن به جامعه جهانی را ندارد و می‌خواهد با تمامی کشورها رابطه خوبی داشته باشد.

از طرفی هم امیرخان متقی؛ وزیر امور خارجه طالبان اخیراً با سفیران شماری از کشورهای اروپایی در دوحه دیدار کرده و از آنان خواسته روابط خود با افغانستان را از سر بگیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟