نام کشورهای عاری از ویروس کرونا اعلام شد

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84151

روزنامه دیلی میل امروز (چهارشنبه) لیست کشورها و سرزمین‌های عاری از ویروس کرونا را منتشر کرد.

براساس آخرین آمار، در قلمرو ۱۵ کشور و ۱۱ سرزمین هیچ مورد مثبت کرونا ویروس ثبت نشده است.

در لیست دولت‌های امن جزایر قمر، جمهوری کیریباتی، لسوتو، جزایر مارشال، ایالات فدرال میکرونزی، جمهوری نائورو، جمهوری پالائو، جزایر سلیمان، تاجیکستان، تونگا، ترکمنستان، تووالو، جمهوری وانواتو و کره شمالی، قرار گرفته اند.

در میان سرزمین‌هایی که در آنها تا هنوز هیچ مورد مثبت کرونا ویروس ثبت نشده است، عبارت اند از: جزایر پیت‌کرن، جزایر سنت هلنا، اسنشن و تریستان دا کونا (بریتانیا)، جزیره ساموآی امریکا، جزایر والیس و فوتونا (فرانسه)، جزیره سوالبار (نروژ)، جزایر کریسمس و نورفک،‌ جزایر کوکوس (استرالیا)، نیووی، توکلائو، جزایر کوکا (نیوزیلند).

برای بعضی از این کشورها و سرزمین‌ها موقعیت دور شان باعث شده است تا کرونا ویروس به آنجا نرسد.

بعضی دیگر آنها به موقع اقدامات سریع و قاطع روی دست گرفتند تا از شیوع این ویروس جلوگیری کنند. به‌طور مثال، تونگا به اسرع وقت سرحداتش را بست و وضعیت اضطراری اعلام کرد.

همچنان ممکن است که بعضی از دولت‌ها درمورد ابتلای باشندگان شان به کرونا ویروس گزارش ندهند، به‌خصوص کشورهایی که در همسایگی شان این بیماری شیوع کرده است.

به‌طور مثال کره شمالی ادعا دارد که هیچ شهروندی به کووید – ۱۹ مبتلا نیست، در حالی که در کره جنوبی که در همسایگی این کشور قرار دارد، بیش از ۱۰ هزار مورد مثبت کرونا ویروس ثبت شده است.

منبع: اسپوتنیک

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟