معاون دادگاه عالی طالبان: ۱۷۵ حکم قصاص، ۳۷ حکم سنگسار و ۴ حکم کشتن زیر دیوار صادر کردیم

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 137336

معاون دادگاه عالی طالبان اعلام کرده که دادگاه‌های این گروه در سراسر افغانستان حکم قصاص ۱۷۵ نفر و سنگسار کردن ۳۷ نفر را صادر کرده‌اند.

عبدالمالک حقانی همچنین گفت که این دادگاه‌ها برای چهار نفر حکم زیر دیوار کردن و برای ۱۰۳نفر دیگر حکم اجرای حدود شرعی صادر کرده‌اند.

این مقام ارشد قضایی طالبان در یک نوار ویدئویی که روز پنجشنبه (۱۴ ثور) پخش شد، گفته که برای ۷۹ نفر حکم پرداخت دیه و در مورد هزار ۵۶۲ نفر حکم مجازات تعذیری صادر شده است.

عبدالمالک حقانی افزود که رهبری این گروه به تمام محاکم طالبان توصیه کرده که احکام قصاص و حدود را براساس اصول شریعت و به‌دقت صادر کنند.

طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، به صورت گسترده و در ولایت‌های مختلف متهمان را به اتهام‌های مختلف در ملا عام مجازات کرده است.

در یک مورد، مقامات ارشد طالبان پارسال برای تماشای تیرباران یک مرد به ولایت فراه سفر کردند.

مجازات بدنی و علنی شهروندان از سوی طالبان با انتقادهای گسترده بین‌المللی مواجه شده است. نهادهای حقوق بشری بارها گفته‌اند که متهمان به عدالت دسترسی ندارند و از طالبان خواسته‌اند مجازات متهمان را متوقف کند؛ موضوعی که طالبان آن را نادیده گرفته است.

معاون دادگاه عالی طالبان در این نوار گفته که محاکم این گروه می‌کوشند احکام مربوط به قتل و حدود دارد با دقت بررسی و عملی کنند.

او گفت هر فیصله‌ای که براساس حکم شرعی صادر شود، رهبری طالبان مانع اجرای آنها نمی‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟