مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ولیعهد عربستان دیدار کرد

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137756

کاخ سفید اعلام کرده که جیک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی امریکا، در جریان سفرش به عربستان سعودی با محمد بن سلمان؛ ولیعهد و حاکم دوفاکتوی عربستان سعودی دیدار کرده است.

کاخ سفید اعلام کرده که جیک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی امریکا، روز یک‌شنبه، ۱۷ ثور، در جریان سفرش به عربستان با محمد بن سلمان؛ ولیعهد این کشور دیدار کرد و آنچه را کاخ سفید آن را «پیشرفت قابل توجه در تلاش‌های صلح در یمن» توصیف کرده، مورد ارزیابی قرار داده شده است.

این در حالی است که آقای سالیوان که به عربستان سفر کرده است، یک‌شنبه در دیدار با محمد بن سلمان درباره وضعیت آتش‌بس در یمن گفتگو کرد.

توسعه همکاری‌های منطقه‌ای هم از دیگر موضوعات مورد بحث بود.

گفته می‌شود که طحنون بن زاید آل نهیان؛ مشاور امنیت ملی دولت امارات متحده عربی و آجیت دوال؛ مشاور امنیت ملی هند هم در این دیدار حضور داشته‌اند.

در بیانیه کاخ سفید هدف از این دیدار «پیش‌بردن نگاه مشترک (چهار کشور)‌ برای ارتقای امنیت و شکوفایی خاورمیانه از طریق ارتباط با هند و سایر نقاط جهان»‌ عنوان شده است.

آقای سالیوان همچنین در این دیدار از کمک‌های عربستان سعودی در خارج کردن شهروندان ایالات متحده از سودان قدردانی کرده است.

در بیانیه کاخ سفید به صحبت‌های احتمالی درباره تلاش های صورت گرفته برای کاهش تنش میان ریاض و تهران و همین‌طور عادی‌سازی روابط میان عربستان و اسراییل اشاره نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟