قرنطینه خیالی در کابل

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 85903
آلودگی هوای کابل

دوره قرنطینه کابل نزدیک به ۵۰ روز شد و دولت هنوز در قرنطینه خیالی به سر می برد اما مقررات قرنطینه و منع گشت و گذار و تجمعات از طرف شهروندان کابل ۲ روز است که رسما شکستانده شده است.

فروشگاهها و دکانها و مغازه ها در سطح شهر و محلات رسما باز شده اند. تراکم جمعیت و تردد مردم در سطح شهر و بازار حتی بیش تر از روزهای معمولی قبل از قرنطین است. این در حالی است که طبق آمار اعلان شده، کابل بالاترین ارقام بیماران کرونایی را تا امروز ثبت کرده است.

اگرچه صحت آمارهای نشر شده هنوز مورد تردید است اما با فرض صحت ارقام، کابل هر روز به مرحله بحرانی شیوع بیماری نزدیک تر می شود اما ملت قهرمان ضد آمریکا و انگلیس ستیز و شوروی شکن نسبت به همگانی شدن خطر، بی باک و بی پروا هستند.

در کنار فرهنگ سرتیری و فقر و فلاکت و مجبوری مردم برای امرار معاش، بی برنامگی دولت، برخورد سلیقه ای نهادها برای تطبیق مقررات، خود فریبی و تجاهل مقامات مسوول باعث شده است که نزدیک به دو ماه قرنطین، جلوگیری از شیوع بیماری عملا با شکست مواجه گردد. در این حال معین وزارت صحت چند روز پیش با اعتماد به نفس ادعا کرد که “افغانستان به عنوان الگوی موفق مبارزه با کرونا” شناخته شده است.

حسین ریحانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟