فعالیت سازمان ملل در افغانستان ادامه می‌یابد

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137445

یوناما یا هیات معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان، علیرغم محدودیت‌های شدید طالبان از ادامه فعالیت خود در کشور خبر داده است.

یوناما یا هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، جمعه‌شب، ۱۵ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفت که این سازمان فعالیت خود را در افغانستان ادامه می‌دهد.

یوناما گفته که پس از ممانعت طالبان از کار زنان، این سازمان با جوانب مختلف در افغانستان، به‌ویژه جامعه‌ مدنی، گروه‌های زنان، کشورهای عضو سازمان ملل متحد و امدادگران صحبت کرده است.

این سازمان تاکید کرده است که پس از بررسی‌های انجام‌شده، در افغانستان می‌ماند.

یوناما افزوده: «در عین حال، ما به تعامل متمرکز، اصولی و سازنده با تمام سطوح ممکن از مقام‌های طالبان برای لغو این ممنوعیت و تضمین امنیت همه کارکنان سازمان ملل و امدادرسان‌ها ادامه می‌دهیم.»

هیات معاونت سازمان ملل همچنین گفته که لغو این محدودیت‌ها و موانع از سر راه فعالیت سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌ها داخلی در زمینه ارائه کمک‌ها و برنامه‌ها در حمایت از مردم افغانستان ضروری است.

این در حالی است که طالبان اخیرا پس از وضع محدودیت‌های بی‌شمار بر کار و فعالیت زنان، در فرمانی کار زنان با نهادهای مربوط به سازمان ملل متحد در افغانستان را نیز ممنوع اعلام کردند.

این ممنوعیت با واکنش‌های گستر‌ده‌ای داخلی و خارجی روبه‌رو شد.

پس از این اقدام، یوناما اعلام کرده بود که طالبان این نهاد را مجبور کرده‌ تا میان ماندن برای حمایت از مردم افغانستان و پای‌بندی به شرایط کاری سازمان ملل، یکی را انتخاب کند.

به دنبال آن، سازمان ملل یک نشست بین‌المللی درباره افغانستان را در دوحه قطر میزبانی کرد که محور اصلی آن «تعامل» با طالبان بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟