فرانسه ۱۰۰ میلیون یورو به افغانستان پرداخت می کند

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 120703

ژان ایو لودرین وزیر امور خارجه فرانسه در پی درخواست فوری سازمان ملل متحد متعهد شد که ۱۰۰ میلیون یورو برای کمک های انساندوستانه اضطراری به افغانستان، پرداخت کند.

وی با اشاره به اوضاع و شرایط افغانستان در پی عقب نشینی نیروهای ارتش آمریکا، در نشست وزیران در ژنو گفت که نیمی از شهروندان افغان شامل بیش از چهار میلیون زن و نزدیک به ۱۰ میلیون کودک، اکنون در معرض خطر قرار دارند و ما مسئول هستیم که در این شرایط دشوار تازه، در کنار آنان باشیم.

هدف از برگزاری این نشست نیم روزه، به میزبانی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در فاصله کمتر از یک ماه از به قدرت رسیدن طالبان در کابل و در پی خروج پر هرج و مرج نیروهای ارتش آمریکا و متحدانش پس از اشغال ۲۰ ساله کشور، گردآوردن بیش از ۶۰۰ میلیون دالر بود که به گفته سازمان های امدادرسانی برای ارایه کمک های اولیه و نجات بخش به میلیون ها افغان، به شدت ضروری است.

گوترش هم زمان با خروج نخستین پرواز خارجی از کابل، از جامعه بین المللی درخواست کرد که برای نجات زندگی افغان هایی که به شدت به کمک نیاز دارند، با طالبان تعامل کنند.

به گفته مارتین گریفیث مدیر بخش امدادرسانی سازمان ملل متحد، کشورهای کمک دهنده تعهد پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دالر داده اند، اما به مبلغ گردآوری شده برای تامین ۶۰۰ میلیون دالر درخواست فوری این سازمان برای بودجه کمک اضطراری تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، اشاره ای نکرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟