عمه بانفوذ رهبر کوریای شمالی پس از ۶ سال دیده شد

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 75658

رسانه دولتی پیونگ‌یانگ پس از شش سال برای اولین بار عمه قدرتمند و پرنفوذ رهبر کوریای شمالی را در انظار عمومی نشان داد. همسر او چند سال پیش به دست کیم جونگ اون اعدام شده بود.

کی کیونگ هوی، خواهر کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کوریای شمالی است و در سال‌های نخست حکومت کیم جونگ اون،‌ رهبر کنونی کوریای شمالی نقش مهم و راهبردی ایفا می‌کرد.

از سال ۲۰۱۳ که کیم جونگ اون دستور اعدام جانگ سونگ تائک، همسر عمه‌اش را صادر کرد، او دیگر چندان در انظار عمومی دیده نشد. جانگ سونگ تائک دومین مرد قدرتمند در کوریای شمالی در آن زمان به شمار می‌رفت.  

روز یکشنبه رسانه دولتی کوریای شمالی تصاویری از حضور کیم کیونگ هوی در کنار کیم جونگ اون در مراسمی به مناسبت آغاز سال نوی چینی در پیونگ‌یانگ نشان داد.

اولیور هوتام، سردبیر ان‌کی نیوز که سازمانی مستقر در سئول برای نظارت بر کوریای شمالی است، گفت: بسیاری از ناظران کوریای شمالی تصور می‌کردند کیم کیونگ هوی به تبعید فرستاده شده یا حتی پس از اعدام شوهرش کشته شده است. بنابراین دیدن او در کنار رهبر کوریای شمالی، آن هم شش سال پس از اعدام همسرش، جالب توجه بود. حضور دوباره او نشان‌دهنده آن است که او یک جایگاه بانفوذی در پشت صحنه به دست آورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟