عمران خان به پناه دادن به «تروریست‌ها» متهم شد

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139154

در ادامه بحران سیاسی در پاکستان، پولیس این کشور می‌گوید که عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین و رهبر تحریک انصاف به ده‌ها «تروریست‌» متهم به حمله بر تاسیسات نظامی در جریان اعتراضات اخیر پناه داده است.

پولیس پاکستان، روز چهارشنبه، ۲۷ ثور، عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین و رهبر تحریک انصاف پاکستان را به پناه‌دادن به ده‌ها‌ تن که در حملات خشونت‌بار هفته گذشته بر اماکن عامه و تاسیسات نظامی این کشور دست داشتند، متهم کرد.

این در حالی است که پیش‌تر تحریک انصاف به رهبری عمران خان، نهادهای اطلاعاتی این کشور را متهم به ایجاد خشونت‌ کرده بود.

امیر میر؛ وزیر اطلاعات ایالت پنجاب پاکستان روز گذشته در یک نشست خبری به عمران خان، ۲۴ ساعت فرصت داد که افراد متهم را به پولیس تسلیم دهد.

وزیر اطلاعات ایالت پنجاب گفت که ادارات تنفیذ قانون و استخبارات در حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر را شناسایی کرده که به حملات بر تاسیسات نظامی پاکستان متهم‌اند و اکنون در خانه عمران خان مخفی شده‌اند.

او افزود: «این تروریست‌ها را به پولیس تسلیم بدهد،‌ در غیر آن پولیس در مقابل آنان اقدام خواهد کرد.»

این در حالی است که عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین پاکستان هفته‌ گذشته بازداشت شد؛ اما دادگاه عالی پاکستان پس از دو روز بازداشت او را غیرقانونی خوانده و حکم رهایی او را صادر کرد.

بازداشت آقای خان با موج گسترده اعتراضات و خشونت‌ها از سوی هواداران او در سراسر پاکستان همراه شد.
در پی این اعتراض‌ها، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان معترضان و پولیس رخ داد، ساختمان‌های دولتی به آتش کشیده شد و خساراتی به تاسیسات نظامی نیز به میان آمد.

این درگیری‌ها دست‌کم ۱۱ تن کشته، ده‌ها تن دیگر زخمی و بیش از ۷ هزار نفر نیز بازداشت شده‌اند.

در همین حال، دست‌کم ۱۹ عضو تحریک انصاف پاکستان به اتهام دامن زدن به خشونت‌ها بازداشت شده‌اند.

دولت شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان به تازگی گفته که «آشوب‌گران» و حامیان آن‌ها که در جریان اعتراضات پس از بازداشت عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین این کشور به دارایی‌های دولتی و تاسیسات نظامی پاکستان حمله کردند، بر اساس قوانین ارتش آن کشور محاکمه خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟