عمران خان برای تظاهرات سراسری فراخوان داد

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138524

عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین و رهبر تحریک انصاف پاکستان که به تازگی از بازداشت آزاد شده از طرف‌دارانش خواسته تا تظاهرات سراسری را آغاز کنند.

عمران خان؛ نخست‌وزیر پیشین و رهبر تحریک انصاف پاکستان، صبح امروز یک‌شنبه، ۲۴ ثور، با انتشار یک نوار تصویری خواهان راه‌اندازی اعتراضات سراسری از سوی هوادارانش شد.

آقای خان از هوادارانش خواست که تظاهرات سراسری محلی را در آن کشور راه‌اندازی کنند.

نخست‌وزیر پیشین و رهبر تحریک انصاف پاکستان تاکید کرده که روز چهارشنبه هفته‌ جاری به مبارزات خود برای برگزاری انتخابات فوری برمی‌گردد.

او همچنین افزوده: «آزادی به راحتی به دست نمی‌آید. باید آن را به چنگ آورد. باید برای آن فداکاری کنید.»

این در حالی است که آقای خان روز سه‌شنبه هفته‌ گذشته هنگامی‌ که برای پاسخ به اتهامات فساد اداری به دادگاه عالی اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان رفته بود، از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.

بازداشت آقای خان با موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها و خشونت‌ها از سوی هواداران او در سراسر پاکستان مواجه شد که به آتش کشیده شدن ساختمان‌های دولتی، بسته شدن راه‌ها و تخریب تاسیسات نظامی را در پی داشت و به مرگ دست‌کم ۱۰ نفر انجامید.

در همین حال، دادگاه عالی پاکستان روز پنج‌شنبه بازداشت آقای خان را غیرقانونی خواند و دستور رهایی فوری وی را صادر کرد.

او روز جمعه ۱۲ می، با قرار وثیقه آزاد شد و به خانه رفت.

عمران خان پس از آن‌که در اپریل ۲۰۲۲ از سوی پارلمان کشورش سلب صلاحیت شد، کمپاینی را بر ضد نظامیان پاکستانی آغاز کرد.

عمران خان در سال ۲۰۱۸ به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد؛ اما با ارتش پاکستان اختلاف پیدا کرد و در پی یک سری ریزش‌ها، اکثریت خود را در پارلمان از دست داد. او با از دست دادن رای اعتماد در اپریل ۲۰۲۲ – چهار سال پس از دوره تصدی نخست‌وزیری – از این سمت برکنار شد.

از زمان برکناری عمران خان از قدرت، ده‌ها پرونده قضایی علیه او تشکیل شده است؛ نیروهای امنیتی چندین بار تلاش کرده بودند او را در محل اقامتش در لاهور بازداشت کنند، اما هوادارانش مانع این کار شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟