عطامحمد خواستار بسیج هوادارانش علیه طالبان شد

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 115352

در حالی که گفته می‎‌‌شود طالبان به دروازه‌های شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ رسیده، عطا محمد؛ والی سابق این ولایت از هوادارانش خواسته است که علیه طالبان بسیج شوند.

نور با اعلام فراخوان «بسیج ملی» علیه طالبان در صفحه فیسبوک خود نوشته است که این گروه هنوز باور به جنگ و خشونت دارد.

او نوشته است که با آنکه طالبان دم از صلح می‌زنند و به «ما پیام صلح طلبی می‌دهند، آنطرف به هجوم و نبرد رو آورده‌اند و در کنار اشغال مناطق، به ویرانی تاسیسات عامه، قتل‌عام و کشتار مردم می‌پردازند که این امر سبب شکل‌دهی بسیج و‌قیام ملی می‌گردد».

نور از فرماندهان و نیروهای جمعیت اسلامی خواسته که در دفاع از «میهن و مردم، خود را آماده، در کنار نیروهای امنیتی بایستند و از خاک و مردم دفاع نمایند».

او از احزاب سیاسی نیز درخواست کرده که در این «شرایط حساس»، نیروهای خود را شامل بسیج ملی سازند تا هم‌صدا و «یک‌دست در برابر دشمنان میهن مبارزه قاطع نماییم».

والی پیشین بلخ گفته است که پیش از این نیزبارها به حکومت پیشنهاد تشکیل بسیج ملی را داده است؛ اما به گفته او، در این زمینه تعلل صورت گرفته است.

او از حکومت خواسته است که در‌ حمایت از بسیج ملی برای دفاع و حمایت نیروهای امنیتی، امکانات لازم و به موقع را در اختیار نیروهای بسیج ملی قرار دهد. نور هشدار داده که در صورت عدم همکاری حکومت در این راستا، آسیب‌های هرگونه پیامد آن بدوش حکومت خواهد بود.

نور یادآوری کرده است که از سه شنبه، ۱ سرطان رهبری عملیات پاک‌سازی مناطق بلخ و شمال را به دست می‌گیرد.

او گفته که مراکز سوق و اداره بسیج ملی و سطوح مدیریتی به‌زودی مشخص می‌شود.

پیشتر عباس ابراهیم‌زاده؛ نماینده بلخ در مجلس نمایندگان نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته بود که برای بسیج مردم علیه طالبان وارد شهر مزار شریف شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟