عزای عمومی ؟

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 112534

اشرف غنی همراه با دو معاونش روی پرده تلویزیون ها حاضر شده و بعد از تراژدی کشته شدن دختران دانش آموز مکتب سیدالشهدا در یک حمله تروریستی، روز سه شنبه را روز عزای عمومی اعلان نمود. این حمله تروریستی روی این مکتب طوری تنظیم شده بود که باید حداکثر قربانی داشته باشد. همه شواهد نشان میدهد که موتری مملو از مواد منفجره و ماین های که حتمن از راه دور هدایت شده اند از مدتها قبل در آنجا جایگزینی شده بود.

” رژیم اشرف غنی” از این حادثه المناک و حمله چند روز قبل ضد دانشجویان در لوگر تجارت سیاسی میکند. او سعی دارد که هر طوری شده که جنایت را به طالبان نسبت بدهد، علیرغم آنکه طالبان دست داشتن در آن را رد نموده و آنرا محکوم نموده اند. چنین تلاشهای مذبوحانه نمیتواند بار مسئولیت بزرگی که دولت در این حوادث دارد از شانه او بردارد. دولت فاسدی که میلیونها افغانی را ماهانه صرف خرید ۱۸ نوع گوشت برای گروه های وفادارش میکند، برای تآمین امنیت این مکتب دو محفظ را برای ۷۵۰۰ دانشجوی مرد و یک محافظ را برای ۲۰۰۰ دختران دانش آموز استخدام نموده بود.

یک روز عزای عمومی خوب است، ولی این گروه حاکم اگر کمی “مردانگی” میداشتند، بر سر گور این دختران دانش آموز دشت برچی و پسران دانش آموز لوگر حاضر میشدند و از آنها درخواست عفو و بخشش گناهان خود را میکردند. هیچ گناهی بزرگتر برای یک دولت، حکومت یا رژیم از عدم تآمین امنیت شهروندان اش نیست.

دکتر کریم پاکزاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟