عربستان «لجین الهذلول» را آزاد می‌کند

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106419

به نقل از العهد نیوز، «علیاء الهذلول» خواهر «لجین الهذلول» فعال زن سرشناس سعودی که در زندان به سر می‌برود، امروز از آزادی خواهرش در روز پنج شنبه آینده خبر داد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: همه جلسات خود را در روز پنج شنبه لغو کرده ام، زیرا خواهرم لجین آزاد خواهد شد.

دادگاه کیفری ویژه عربستان پیشتر لجین الهذلول فعال حقوق زنان را به اتهام دست داشتن در چندین فعالیت مجرمانه به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم کرده بود.

الهذلول ۳۱ ساله در مه ۲۰۱۸ به همراه حدود ۱۰ فعال زن دیگر چند هفته قبل از صدور اجازه رانندگی برای زنان به علت دفاع از حقوق زنان بازداشت شد و هفته گذشته پس از نهصد روز بازداشت موقت در دادگاه عربستان جایی که قرار بود بررسی پرونده او انجام شود، حضور یافت، اما دادگاه پرونده او را به دادگاه کیفری ویژه تروریسم و مسائل امنیت ملی ارجاع داد.

مقامات سعودی پیش از این مدعی شده بودند این دستگیری‌ها به ظن آسیب رساندن به منافع سعودی و حمایت از عناصر متخاصم در خارج صورت گرفته است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد اتهامات علیه این فعال را جعلی خوانده و خواستار آزادی فوری او در اوایل ماه جاری بودند.

مقامات سعودی در حالی قرار است این فعال زن را آزاد کنند که به دلیل بازداشت او به شدت تحت فشار سازمان‌های حقوق بشری بین المللی و منطقه‌ای بوده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟