عربستان حملات رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد

  • انتشار: ۲۱ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 112682

وزارت خارجه عربستان پس از گذشت چند روز از درگیری‌های شدید در اراضی اشغالی، به تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین واکنش نشان داد.

وزارت وزارت امور خارجه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) حملات آشکار نیرو‌های اشغالگر صهیونیست علیه مقدسات مسجد الاقصی و امنیت نمازگزاران را با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

عربستان سعودی صرف نظر از روابط حسنه خود با صهیونیست‌ها که مصداق بارز نقض آرمان قدس و فلسطین است، در بیانیه‌ای ادعایی از جامعه بین المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را مسئول این تنش‌ها بداند.

وزارت خارجه عربستان همچنین بر این ضرورت تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید بلافاصله اقدامات تشدیدی خود را که ناقض همه موازین و میثاق‌های بین المللی است، متوقف کند.

عربستان بار دیگر بر موضع ایستادگی در کنار مردم فلسطین تاکید و از همه تلاش‌ها در راستای پایان دادن به اشغالگری و دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین، که امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین برابر با مرز‌های ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس شرقی و مطابق با تصمیمات مشروع بین المللی و ابتکار صلح عرب را بدهد، حمایت کرد.

ادعای عربستان در خصوص حمایت از آرمان فلسطین در حالی عنوان می‌شود، که این کشور بی صبرانه منتظر فرصتی برای پیوستن به جرگه اعراب سازش کننده با صهیونیست‌هاست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟