عبدالله: بی ثباتی به نفع افغانستان نبود و می توانست افغانستان را به قهقرا ببرد

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 86134

عبدالله در مراسم امضای توافق سیاسی با اشرف غنی گفت: بی ثباتی می‌توانست افغانستان را به قهقرا ببرد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه در مراسم امضای توافقنامه سیاسی با اشرف غنی گفت: امروز شاید برای مردم افغانستان، مردمی که به خاطر ادامه جنگ از یک طرف و بحران کرونا از طرف دیگر، در شرایط سخت و دشوار به سر می‌برند، و انتظار داشتند صفوف در داخل افغانستان با هم نزدیک شود، یک خبر خوش باشد، من فکر می کنم مردم افغانستان انتظار این روز را داشتند.

وی ضمن تشکر از بزرگان سیاسی افغانستان که برای این توافق سیاسی تلاش کردند اظهار داشت: امروز نقطه پایان بحران پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

عبدالله ادامه داد: جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه نیز حامی این توافق سیاسی بوده و آن را تشویق می کردند.

عبدالله بیان داشت: این توافق سیاسی یک کار آسان نبوده است؛ نظرات بسیار متفاوت بود، اما بی‌ثباتی به نفع افغانستان نبود و می‌توانست افغانستان را به قهقرا ببرد.

وی در مورد اختلاف دیدگاه‌ها در تیم ثبات و همگرایی با توافق سیاسی خاطرنشان کرد: من این را می‌دانم تعدادی از متحدین ما برداشت‌های دیگری از توافق سیاسی دارند، و من نظریاتشان را درک می‌کنم، اما چیزی که امروز افغانستان نیاز دارد، وحدت مردم است.

رئیس شورای عالی مصالحه اضافه کرد: توافق سیاسی یک توافق جامع است، ایجاد شورای عالی دولت، شورای عالی مصالحه ملی با ترکیب نو و بالاخره سهم‌گیری در حکومت، تا جایی که ممکن بوده، برای رسیدن به تحقق آرمان شهدا و مردم که صلح باعزت و پایدار است، یک قدم بزرگ برداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟