طالبان ۶ تن را در ملاء عام در ولایت قندهار شلاق زدند

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 139945

دادگاه عالی طالبان اعلام کرده است که شش تن در ولایت قندهار دره زده شدند. مقام های محلی قندهار می گویند که این افراد در میدان ورزشی مرکز این ولایت در برابر چشمان مردم مجازات شدند.

دادگاه عالی طالبان امروز اعلام کرد، شش تن که به جرم های گوناگون از سوی محکمه این گروه متهم شناخته شده بودند، در میدان ورزشی مرکز ولایت قندهار در برابر چشمان صدها تن شلاق زده شدند.

مقام های محلی ولایت قندهار می گویند که چهار تن این افراد به اتهام لواط و دو تن دیگر به اتهام فرار دادن زنان شوهردار به مجازات محکوم شده بودند که هرکدام ۳۹ ضربه شلاق زده شدند.

این گونه مجازات متهمان از سوی طالبان واکنش‌های تندی را بر انگیخته است. بسیاری فعالان حقوق بشر مجازات متهمان را بدون دادگاه قانونی و وکیل مدافع مغایر احکام شرعی و قوانین بین المللی می دانند.

سازمان ملل در اوایل ماه روان در گزارشی از موارد مختلف سنگسار، اعدام در محضر عام و مجازات از سوی طالبان شدیداً انتقاد کرد .

بربنیاد آمار این سازمان، طالبان در شش ماه گذشته بیش از ۳۲۰ زن و مرد را در پیش چشم مردم شلاق زده اند.

طالبان اندکی پس از به قدرت رسیدن مجدد در افغانستان با وجود تعهدات مبنی بر پیش‌گیری سیاست های معتدل نسبت به زمان حاکمیت قبلی شان، بار دیگر به مجازات مردم متوسل شدند..

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟